Nasi Czytelnicy dokonali wyboru KLASYKA LIPCA 2022, który weźmie już udział w głosowaniu finałowym Klasyk Roku 2022.

Tytuł KLASYK LIPCA 2022 roku otrzymuje:
Subaru Impreza GT Turbo z 1997 roku. Właścicielem jest Pan Bartosz Frosztęga z miejscowości Michałów-Reginów.

Dyplom oraz nagrodę wyślemy pocztą. Zapraszamy do udziału w konkursie. Nagrody czekają. Zgłaszajcie swoje stare samochody. Wystarczy wysłać foto na [email protected]

Od dziecka interesowałem się rajdami. Zachwycony byłem Hołowczycem, McRae czy Burns’em, a łączyło ich jedno – fantastyczne auto rajdowe. Swoją pierwszą, wirtualną styczność z Subaru Imprezą miałem w zapomnianej już grze „Network Q RAC Rally Championship” z 1996 roku.

Samochód ten zawsze był moim marzeniem, jednak do jego zakupu chyba musiałem dorosnąć emocjonalnie i dopiero w 2020 roku postanowiłem że spełnię to marzenie.

Oto ono, niebieskie Subaru Impreza GT Turbo o mocy 211hp z 1997 roku, w edycji Nardi Torino na złotej feldze. Mój model to tak zwana przejściówka łącząca w sobie stary przedni zderzak z nowszymi reflektorami. Dodatkowo zachowano jeszcze przedliftowe wnętrze, które aż krzyczy Japonią z początku lat 90-ch.

Jeżeli chodzi o modyfikacje auta to tak na prawdę nic nie musiałem robić, gdyż poprzedni właściciel zrobił to za mnie. Takie rzeczy jak rozpórki, sztywniejsze zawieszenie i opony typu semi-slick robią to, do czego zostały stworzone. Dodatkowo sam układ wydechowy z kwasu i świst BOV podkręcają emocje podczas prowadzenia tego „przerośniętego gokarta”. Pozostaje mi jedynie doprowadzić stan blacharski do satysfakcjonującego stanu, gdyż zaczyna już pokazywać się rdza w każdym wrażliwym miejscu. Chcę też założyć żółte tablice rejestracyjne.

Pozdrawiam całą Redakcję KlassikAuto.pl, czytelników i przede wszystkim fanów rajdów i świnek!
Bartosz

dav