Średniej wielkości samochód Praga Lady został wyprodukowany w ośmiu seriach i zastąpił Piccolo 307. Po raz pierwszy wprowadzony do sprzedaży w 1935 roku. Był najbardziej popularny jako czterodrzwiowy sedan, ale dostępny również z dwojgiem drzwi lub jako kabriolet oraz ciężarówka typu pick-up.
Producent: Českomoravská-Kolben-Daněk, a. s., automobilní oddělení Praga, Czechosłowacja
Pojemność silnika: 1661 cm3
Wydajność: 35 bhp / KM
Maksymalna prędkość: 100 km/h
Zbudowano także różne wersje karetek pogotowia. Pierwsza seria (1935–1937) była również dostępna jako dwumiejscowy roadster, zbudowany przez Oldřicha Uhlíka w Pradze. Osiągnął maksymalną prędkość 100 kilometrów na godzinę (62 mph) i zużywał paliwo w ilości 11 litrów na 100 kilometrów. Został oparty na Piccolo 307.
At the end of the 1930s, the question asked among members of the upper classes was no longer whether you had a car but what sort. Although the Czechoslovak market offered a very wide selection of cars of both domestic and foreign makes, some motorists sought to outdo others by means of something really unusual. The chassis design of cars made it possible for piece-work construction of a body following individual designs, which were made at the customer’s request not only by factory bodyshops but particularly by specialist body workshops. The Praga Lady roadster on display, of which only two were built at the car plant and differ in some details, was originally intended for the Prague motor show in the autumn of 1938. But this was never held.
Passenger car with a water-cooled four-stroke four-cylinder SV engine placed length-wise behind the front axle and with rear-wheel drive.
Źródło:
Národní technické muzeum
Kostelní 42, 170 78 Praha 7
www.ntm.cz
https://en.wikipedia.org/wiki/Praga_Lady