W latach 70-tych pojawiło się zapotrzebowanie na samochody terenowe. Dla zainteresowanych dostępne były głównie importowane radzieckie Uazy 469 i rumuńskie Muscele. Warszawska Fabryka Samochodów Osobowych postanowiła stworzyć własną terenówkę, w wyniku czego powstał protoplasta dzisiejszego SUV-a.

Model: FSO Fiat 125p 4×4
Rok produkcji: 1977
Silnik: 4-cylindrowy, 4-suwowy, chłodzony cieczą
Pojemność silnika: 1481 ccm
Moc silnika: 75 KM
Prędkość maksymalna: 130 km/h
Zużycie paliwa: 8,5 l/ 100 km

Powstało zaledwie kilka egzemplarzy tego auta z napędem na cztery koła. Moment obrotowy na przód i tył przekazywano poprzez specjalną skrzynię rozdzielczą. Kabina niewiele się różniła od standardowej. Pojawiły się tylko dwa dodatkowe lewarki do sterowania reduktorami i układem różnicowym. Mimo, że napęd na 4 koła był stały i nie dało się go rozłączyć, to testy drogowe wypadły pomyślnie i auto otrzymało pozytywne recenzje.

Do produkcji seryjnej jednak nie doszło. Problem polegał na tym, że układ przeniesienia napędu i przedni most zaadoptowano z radzieckiej Łady Nivy. Produkcja seryjna zależała od dostaw tych zespołów z Togliatti. Niestety Rosjanie nie chcieli się dzielić swoją konstrukcją, widząc zagrożenie dla Nivy, która doskonale sprzedawała się na zachodzie.