Posiadam wyjątkowy i rzadko już spotykany samochód – jeden z ostatnich 88 sztuk 924 Turbo wyprodukowanych wyłącznie na rynek włoski dostarczonych i rejestrowanych w 1984 roku (produkcja 10/1983). Mój egzemplarz jest z numerem 75 (VIN WP0ZZZ93ZEN100075) z tych 88 sztuk (numery VIN od WP0ZZZ93ZEN100001 do WP0ZZZ93ZEN100088). W sumie powstało jedynie 11 616 sztuk Porsche 924 Turbo (wersja 931), w tym 310 w ostatnim roku produkcji (1983) i z nich tylko 88 rejestrowanych w 1984 roku w specjalnym malowaniu Zermatt silver z tapicerką z napisami Porsche w kolorze antracyt/burgund (NC3).

Takim autem jeździł legendarny kierowca rajdowy Walter Röhrl. Moje auto jest także bohaterem teledysku rapera FukaJa:

i ma jego podpis w schowku :) Brało także udział w kręceniu filmu krótkometrażowego :

Moim autem zachwycał się prowadzący prezentację klasycznych Porsche na wystawie w Porsche Centrum Wrocław:

Samochód jeździł po słonecznej Sardynii, do Polski trafił w 2016 roku, a ja jestem jego właścicielem od 2017 roku.

Szczegóły techniczne:

  • silnik 2.0 (1960 cm3) turbo
  • moc 177 KM (132 kW) – ulepszone Turbo 2 generacji (mniejsza turbina, większa kompresja)
  • prędkość maksymalna 230 km/h
  • przyspieszenie w 7.0 sekund do 100 km/h
  • pięciobiegowa manualna skrzynia
  • wtrysk mechaniczny Boscha
  • pojemność zbiornika paliwa 75l
  • układ masy auta prawie idealny 49/51

Egzemplarz jest doskonale wyposażony:

  • elektryczne szyby
  • klimatyzacja (działa)
  • elektryczne i podgrzewane lusterko lewe kierowcy
  • czteroramienna kierownica
  • oryginalne radio Blaupunkt Koeln SQR22 (koszt radia ponad 500 EUR)
  • oryginalne felgi po renowacji
  • elektrycznie wysuwana antena

Jestem członkiem Porsche Club Poland od 2014 (od 2017 roku w zarządzie klubu), a moje 924 Turbo brało udział w Porsche Parade 2019.

Pozdrawiam Czytelników KlassikAuto.pl
Tomasz