Albrecht Graf von Goertz stworzył swój własny projekt 914. Wysłał do Włoch rysunki techniczne, model z plasteliny w skali 1:5 oraz prototyp 914/6-R. Twórcy nadwozi z Turynu wykorzystali to wszystko do zbudowania coupé z różnymi stylowymi elementami oraz 6-cylindrowym silnikiem.


Parametry techniczne:
Rok modelowy: ok. 1970 r.
Silnik: 6-cylindrowy bokser
Pojemność skokowa: 1991 cm3
Moc maksymalna: 81 kW (110 KM)

Spłaszczony przód otrzymał unoszone reflektory i typowe dla modelu 911 błotniki, wyróżniające się jednak ostrzejszymi liniami. Wloty powietrza nad tylnymi kołami pełnią funkcję wyłącznie estetyczną. Zdolne do jazdy studium powstało w jednym tylko egzemplarzu i przez wiele lat służyło jako prywatny samochód von Goertza. Pomiędzy 1969 a 1972 rokiem powstało 3338 sztuk modelu 914/6. Ta seryjna wersja 914 odniosła także szereg zwycięstw w wyścigach.

Źródło:
Motoclassic Wrocław 2019
https://motoryzacja.interia.pl/motofani/oldtimery/news-50-lat-porsche-914,nId,3018372