Dla mnie najbardziej kultowym autem z okresu PRLu jest niewątpliwie Polonez i to nie tylko w wersji MR87. Poldek, jako auto najbardziej modyfikowane, niejako wyprowadziło nas z PRLu, a mnogość jego odmian do dziś mnie zadziwia. Z Polonezami wiąże i co jakiś czas przeplata się też moja historia, mimo, że nigdy Poloneza mieć nie chciałem. Jednak człowiek, który jest od lat moim najlepszym przyjacielem Polonezy lubi, a to zainteresowanie co jakiś czas prezentuje poprzez kupno jakiegoś egzemplarza.

Zaczęło się od pomarańczowego Borewicza. Później znalazła się karetka pogotowia Polonez Caro kupiona na przetargu w AMW, która okazała się studnią bez dna, do której trzeba było kupić m.in. silnik…
A zamiast silnika, lepiej kupić całego Poloneza, więc przybył kolejny, tym razem czerwone Caro. Najświeższym nabytkiem kolegi Tomka jest karawan Bella. Nie sądzę jednak, by było to jego ostatnie słowo. A każdy zakup takiego wozu jest dla nas nie lada przygodą.

Moja historia z „niemoimi” Polonezami też gdzieś tam się rysuje. Do dziś pamiętam, jak jako kilkuletni chłopak prawie potrącił mnie czerwony Truck. Wiele lat później rozwoziłem pizzę wiśniowym Caro Plusem, który niemiłosiernie się psuł i nie miał trzeciego biegu. Wyprawa z Gdańska do Ustki po karetkę z AMW, czy wykopywanie z trawnika Belli, to już „małe miki”. Warto też wspomnieć, że podczas swojego kawalerskiego zostałem wrzucony na tył Caro Plusa w wersji radiowóz, a tydzień później, wymienionym już wyżej pomarańczowym Borewiczem pojechałem wraz z, wówczas jeszcze narzeczoną, wypowiedzieć przysięgę małżeńską.

I choć w naszym garażu stoi Fiat 126p, to jednak Polonez jest dla nas najbardziej kultowy!

Pozdrowienia!
Maciej Kawka

Od Redakcji: Zapraszamy Wszystkich do podzielenia się informacjami na temat swojego zabytkowego auta. Odpowiedzi na poniższe pytania prosimy przesłać e-mailem na adres Redakcji: [email protected] W załączeniu do wywiadu: kilka zdjęć – maksymalnie 12. Materiały, które będą przez nas opublikowane, będą nagrodzone upominkiem. ZAPRASZAMY.
Przykładowe pytania do wywiadu: https://klassikauto.pl/zapraszamy-do-udzielania-wywiadow/