Samochód: Polonez z 1983 roku. Właścicielem jest Pan Miłosz Skrzelowski.
Silnik:
Pojemność: 1500 cm3
Moc: 70 KM

Dlaczego interesujesz się takim autem?
Zawsze chciałem mieć auto z okresu PRLu. Ale w tym przypadku urzekła mnie historia tego Poloneza. Autom kupiłem od pierwszego właściciela, ale nie było to proste. Poprzedni właściciel nikomu nie chciał go sprzedać. Tak był z nim związany. Aż w końcu …. sam przyszedł do mnie z propozycją, bo chciał „oddać” auto w dobre ręce. Przekonał się, ponieważ widział z jaką dbałcią o szczegóły i jakość prac odnawiałem Zastavę 750. A poza tym :) warto przeczytać dedykację na osłonie przeciwsłonecznej od strony pasażera :) .

Czy auto jest „fabryczne”, czy ma jakieś modyfikacje?
Jest w 100% fabryczny. Mam do niego też wszystkie dokumenty od początku, łącznie z fakturą zakupu.

Czy sam odnawiałeś samochód?
Polonez jest świetnie zachowany, w oryginale, chociaż kupiłem go niesprawnego, ponieważ wcześniej włamano się do garażu, gdzie stał i skradziono różne części. Części dokupiłem i uruchomiłem auto. Potem przez 3 lata jeździłem na czarnych tablicach. Wymieniłem jedynie opony. Po dziś dzień lakier, oryginalny, jest w super stanie. Kto by pomyślał, że tak może wyglądać Polonez po ponad 30

Czy konstrukcja pojazdu zawiera jakieś unikalne rozwiązanie techniczne?
Nie, ale sama wersja jest ciekawa. To tzw. wersja C, najuboższa jaka wychodziła z fabryki. Nie ma z tyłu popielniczki, nie ma listew bocznych, nie ma obrotomierza, zegara. Auto ma metalowe zderzaki, nie ma wycieraczki z tyłu, nie ma chromowanych listew na drzwiach. Auto było udostępnione na 70. urodziny Pana Cieślaka. Mam podpis w aucie 

Często nim jeździsz? Jak go użytkujesz?
W okresie letnim użytkuję Poloneza w każdy weekend. Teraz auto ma przejechane 38 000 km.

Ile kosztuje eksploatacja tego auta?
Mnie prawie nic. Jak się dba o swój pojazd, to wydatki są minimalne. Spalanie jest na poziomie 9 litrów na 100 km.

Jak jest dostępność części zamiennych? Gdzie je kupujesz i ile kosztują?
Ja dużo części dostałem od różnych, starszych osób. Ale faktem jest, że są one coraz trudniej dostępne. To ostatni moment, aby Poloneza doprowadzić tanio do idealnego stanu.

Gdzie i jak auto jest przechowywane?
Garaż murowany, ocieplany, a autko jest pod pokrowcem.

Czy uczestniczysz w rajdach i zlotach? Jak często? Co ci się podoba a co nie?
Tak, bardzo chętnie, ale zawsze z żoną i dzieckiem, dlatego nie interesują mnie wyścigi a tylko przejażdżki.

Należysz do jakiego klubu lub stowarzyszenia?
PZM Automobilklub Śląski

Komu polecasz to auto?
Miłnikom aut PRLu. Osobom, które chcą mieć rzadko spotykane auto.
Wiele osób zatrzymuje mnie i pyta o Poloneza, potem każdy z sentymentem opowiada o swoim aucie.

Co byś doradził tym, którzy by chcieli kupić taki samochód?
Najważniejsza jest blacharka. Odradzam zakup auta z blacharką do remontu. Jeszcze można kupić fajne auto nie wymagające duże wkładu finansowego w remont.

Dziękuję za rozmowę.