Samochód ma piękne, aerodynamiczne nadwozie z ciekawie ukształtowanym tyłem. Poza stylistyką nadwozia ważna była dla projektantów jak największa praktyczność tego małego auta. Szyba przednia została trochę pochylona, zrezygnowano z szerokich progów, dzięki czemu powiększono przestrzeń we wnętrzu a drzwi otwierane do przodu umożliwiły bardziej komfortowe wsiadanie i wysiadanie.

6-cylnidrowy silnik o pojemności 1490 cm3 i mocy 40 KM, jak na ówczesny okres, był wyjątkowym majstersztykiem. Jest wyposażony w 3 gaźniki, a w jego obudowie pojawiły się boczne wloty powietrza. Uważany był wtedy za najlepszą jednostkę tamtych czasów, co przy masie samochodu ok. 850 kg i bardzo dobrych właściwościach jezdnych, zapewniało temu roadsterowi wyśmienite osiągi. Ciekawostką jest to, że drewniano-stalową karoserię wykonywała firma Deimler-Benz w Sindelfingen.

Ten model pokazany został po raz pierwszy na wystawie motoryzacyjnej w Berlinie w 1933 roku. Był produkowany w latach 1934-35. Wytworzono tylko 242 sztuki tego pięknego, sportowego roadstera. Zyskał wtedy bardzo duże uznanie i dziś jest poszukiwanym klasykiem, nie tylko wśród miłników tej marki.
BMW 315 (1) BMW 315 (3) BMW 315 (4) BMW 315 (5) BMW 315 (7) BMW 315 (8) BMW 315 (9) BMW 315 (10)