Citroen SMsupersamochód lat 70-tych. Wspaniały, futurystyczny, klinowaty kształt i Cx = 0,27! Idealna mieszanka luksusu i osiągów!


Okres produkcji: 1970-75

Silnik z aluminium:
Pojemność: 2670 cm3, V6 – cylindrowy
Pod koniec produkcji montowano silnik o pojemności 3,0 l z automatyczą skrzynią biegów.
Moc: 180 kM (134 kW)przy 5500 obr/min (skrzynia biegów manualna, pięć biegów)
Napęd na koła przednie.
Przyśpieszenie 0-100 km/h: 8,5 s
Prędkość max: 228 km/h
Zużycie paliwa: 16,4 – 18,9 l

Masa: 1450 kg
Wymiary:
Długość/szerokość/wysokość [mm]: 4877 / 1829 / 1321

Całkowita produkcja: 12 920

Citroen SM był lepszą wersją DSa. Miał bardziej luksusowe wnętrze i silnik z Maserati (Citroen w 1968r. wykupił Maserati). Wszystkie wersje wyposażone były w skomplikowany układ hydropneumatyczny i wiele innych, innowacyjnych rozwiązań.

Był to bardzo nowoczesny samochód, niestety usterkowy. Po przejęciu Citroena przez Peugeota oraz w związku z kryzysem paliwowym zaniechano jego produkcji.

Futurystyczny samochód dla ludzi zamożnych. W 1970 roku kosztował we Francji 46 000 Franków. Był to najdroższy model w historii Citroena.

Był jak Concorde  – miał sens, ale „wielkie rzeczy” rzadko są rozsądne.