Mały z zewnątrz, pojemny w środku. Do tegu nie rdzewiał i się nie palił. No dobrze…, topił się…, ale w temperaturze zbliżonej do topnienia aluminium.


Produkowany był przez Automobilwerke Zwickau w dawnej Niemieckiej Republice Demokratycznej. W latach 1957 – 1991 wyprodukowano 3 051 485 sztuk w różnych wersjach nadwozia: sedan, 3-drzwiowe kombi i pick-up.

Karoseria wykonana była z tworzywa sztucznego (duroplast). W okresie całej produkcji powstały modele:

  • P 50 (1957-62r.)
  • 600 (1962-64r.)
  • 601 (1964-90r.)
  • 800 RS
  • 1.1 (1990-91r.)
  • 1.1 edition 444

Najbardziej popularnym modelem był 601. Miał silnik o pojemności 594,5 cm3 i mocy 23 KM (od 1970r. 26 KM). Do tego 4-biegowa skrzynia. Napęd przedni. Eksportowany był do krajów tzw. bloku wschodniego, ale również do Norwegii, Belgii, Egiptu, Grecji. Ten 4-osobowy samochód był bardzo obszerny w środku. Wersja kombi miała bagażnik o pojemności 1400 l, sedan 415 l. Prędkość maksymalna 100 km/h. Wg użytkowników tych samochodów zużycie paliwa kształtuje się na poziomie od 6 do 9 l/100 km.

Ciekawą wersją był model 800 RS. Jak sama nazwa wskazuje silnik miał pojemność 800 cm3. Do tego wyposażony był w 5-biegową skrzynię….

I jeszcze wymiary modelu 601:
Dłogość / szerokość / wysokość: 3555 / 1505 / 1437 [mm] – dla wersji sedan
Dłogość / szerokość / wysokość: 3560 / 1510 / 1437 [mm] – dla wersji kombi

Masa: 615-650 kg
Zbiornik paliwa: 26 l