Ner-A-Car był motocyklem zaprojektowanym przez Carla Nerachera w 1918 roku. Posiadał niezwykłe, stalowe podwozie, podobnie jak samochód. Ner-A-Car był najbardziej udanym motocyklem z piastą centralną, jaki kiedykolwiek wyprodukowano, a sprzedaż znacznie przewyższyła wcześniejsze lub późniejsze przykłady takiego projektu, takie jak Yamaha GTS1000 lub Bimota Tesi.


Producent: Ner-A-Car Corporation, Syracuse, USA
Pojemność: 212 cm3
Wydajność: 2 kW (2,7 hp/KM)
Max. prędkość: 56 km/h
Waga: 99 kg

Około 10 000 „Neracarów” zostało wyprodukowanych w Stanach Zjednoczonych przez Ner-A-Car Corporation (pod nazwą Ner-A-Car), podczas gdy uważa się, że około 6500 wyprodukowano w Anglii na licencji firmy Sheffield-Simplex w latach 1921–1926 pod nazwą Ner-A-Car.

Korporacja Ner-A-Car w Syracuse wyprodukowała trzy modele Ner-A-Car. Typ A miał pojedynczy fotel, oryginalny dwusuwowy silnik o pojemności 221 cm3, jedno światło przednie i jedno tylne światło. Typ B miał większy silnik, dwa siedzenia i dwa reflektory. Wersja komercyjna, typ CB, miała parę reflektorów, parę hamulców bębnowych na tylnym kole oraz stalową skrzynię użytkową o nośności 150 funtów.

Produkcja Ner-A-Car’a zakończyła się w 1927 roku.

In the 1920s, motorcycles of nearly all world makes were sold in Czechoslovakia. Sometimes only a few were sold, in other cases several thousand. One of the machines which met with success here, and also for a while worldwide, was the Ner-A-Car scooter. The vehicle was easy to control and also designed for less experienced riders who did not want to get dirty on a journey. It was possible to ride on the scooter in normal clothing and even in a skirt.

Źródło:
Národní technické muzeum
Kostelní 42, 170 78 Praha 7
www.ntm.cz

https://en.wikipedia.org/wiki/Ner-A-Car