Bugatti T40 zastąpiło turystyczne modele T22/23. Było podstawowym autem turystycznym z zacięciem sportowym. Samochód tak zwanej „czystej krwi” czyli „Le Pur Sang” Bugatti, projektowanych osobiście przez samego Ettorego. Ten egzemplarz został sprowadzony do Polski z Niemiec w 2004 roku jako „zestaw do samodzielnego montażu”. Obecne nadwozie auta zostało zrobione w późnych latach 40-tych XX wieku i służyło do amatorskich wyścigów. Silnik wywodzi się z wyścigowego modelu T37, ma zmniejszony stopień sprężania i mocy w celu zapewnienia większej niezawodności.
Typ: T40 Biposto
Rok produkcji: 1928
Liczba cylindrów / zaworów: 4 cyl / 12 zaworów
Pojemność silnika: 1500 cm3
Moc: 60 KM
Prędkość maksymalna: 140 km/h
Zużycie paliwa: 10 l / 100 km
Przed wojną mawiano, że jest to jeden z najbardziej niezawodnych modeli Bugatti. Auto produkowano w latach 1926–1930. Powstało 830 egzemplarzy T40 i 40 sztuk T40A z silnikiem 1,6 litra. Przed drugą wojną światową było to najpopularniejsze Bugatti na ziemiach polskich – przynajmniej 5 sztuk zostało oficjalnie sprzedanych w II Rzeczypospolitej. Model oferuje to wszystko, czego oczekuje się od „pełnokrwistego” Bugatti – doskonałe trzymanie się drogi, pewny układ sterowania oraz zupełnie przewidywalny i skuteczny układ hamulcowy.
Źródło:
Silesia Supercars – wystawa Bugatti 10-31 października 2019 r.