Uważamy, że teraz mamy okres stabilizacji cen tego auta i jest to dobra okazja do jego zakupu.

Mercedes-Benz W116 450SEL 6.9 to wysokiej klasy, luksusowa limuzyna, która była flagowym modelem typoszeregu W116. Po raz pierwszy zaprezentowano ją podczas Geneva Auto Show w 1974 roku.

Samochód produkowany był w latach 1975-1981 w bardzo ograniczonej liczbie, zaledwie 7380 sztuk, w tym 1816 na rynek amerykański. Był to pierwszy po II wojnie światowej pojazd, który nie pochodził z Ameryki a został wyposażony w silnik o tak dużej pojemności.

Konkurencję i klientów zadziwił nie tylko silnik, jego moc i moment obrotowy. Była to komfortowa limuzyna, która przez wiele lat była prawdziwą gwiazdą. Model 6.9 był wyposażony w samopoziomujące, hydropneumatyczne zawieszenie. Co ciekawe zamiast tradycyjnych sprężyn i amortyzatorów zastosowano amortyzatory z twardej gumy, które służyły jako tymczasowe sprężyny i pozwalały na jazdę samochodu w razie awarii układu hydraulicznego. Specjalny płyn hydrauliczny, wymagany przez system był przechowywany w zbiorniku w komorze silnika. Czterokołowe hamulce tarczowe i niezależne zawieszenie czterech kół były standardem w całej gamie modeli W116.

Jednak wyglądem nie różnił się znacznie od innych modeli W116. Cena tego samochodu była bardzo wysoka: 70 tys. marek w pierwszym roku modelowym w RFN i 40 tys. dolarów za oceanem.

Model ten chętnie wykorzystywano w filmach, pojawił się m.in. w filmie Ronin, Zagubiona Autostrada. Był w posiadaniu bardzo bogatych i często znanych ludzi. Jeździł nim m.in. Arnold Schwarzenegger.

Przebieg prezentowanego modelu wynosi zaledwie 105.000 km. Samochód wyposażony jest w elektryczne szyby, klimatyzację, skórzaną tapicerkę, tempomat, szyberdach, aluminiowe felgi oraz posiada automatyczną skrzynię biegów.

Samochód prezentowany na zdjęciach wyprodukowano w 1981 roku. Jest w idealnym stanie technicznym.

Dane techniczne:
Pojemność silnika: 6834 ccm
Moc silnika: 281 KM
Przyśpieszenie [0-100 km]: 7,4 s
Prędkość maksymalna: 225 km/h
Spalanie: 15,5 l/100 km

CENY:
W Polsce od 50 000 zl za kompletny egzemplarz do całkowitego remontu do 150 000 zł za oryginalny egzemplarz w bardzo dobrym stanie. W Polsce dominują auta do remontu i w stanie technicznym 3 i 4 (wg skali niemieckiej od 1 do 6). W sprzedaży jest zazwyczaj około kilku egzemplarzy w trakcie roku.

Polecamy auta w oryginalnym stanie i z jak najmniejszym zakresem prac do wykonania (ze względu na ich koszt). Nie należy się obawiać dużych przebiegów czy braku kompletności np. elementów wnętrza. Samochód powinien mieć udokumentowaną historię. To mocno podnosi jego wartość.

Ceny w Niemczech w Euro:

Stan 1: 55 000, stan 2: 30 000, stan 3: 20 000, stan 4: 9 000, stan 5: 4 000

W ciągu ostatnich 5 lat ceny w Niemczech zmalały o 14%.

Uważamy, że teraz mamy okres stabilizacji cen tego auta i jest to dobra okazja do jego zakupu. Z pewnością ceny tego Mercedesa nie będą rosły w szybkim tempie, tak jak modeli coupe i cabrio tej marki, ale to pewna inwestycja, ze stopą wzrostu na poziomie kilku procent w perspektywie 5 letniej.