Żywa legenda
Mercedes-Benz serii 300 SL W198 jest słusznie uważany za jeden z najbardziej charyzmatycznych i kultowych modeli w całej 130-letniej historii rozwoju samochodów napędzanych benzyną.
Jego duchowy ojciec nie był projektantem, inżynierem budowy ani menedżerem niemieckiego producenta samochodów. Zmyślny sprzedawca, jakim był Maximilian Edwin Hoffman, może czasami zdziałać cuda na bogatym rynku, gdy firma projektuje produkt zgodnie z jego życzeniem. Można powiedzieć, że amerykański przedstawiciel firmy zaprojektował legendarnego Mercedesa 300 SL i 190 SL.
Parametry techniczne:
Rok produkcji: 1957
Liczba cylindrów / zaworów: 6 / 12
Pojemność silnika: 2996 cm3
Moc: 158 kW / 215 KM przy 4600 obr/min.
Prędkość maksymalna: 260 km/h
Zużycie paliwa: 15-17 l / 100 km
Latający ptak
Sam Gullwing był oparty na oryginalnym typie 300, a komponenty nie zostały początkowo opracowane dla samochodu sportowego, ale poddane znacznym modyfikacjom. Szczególnie nowatorski był bezpośredni wtrysk paliwa, ale niestety był to również powód wielu ograniczeń. Silnik miał zbiornik oleju na 10 litrów, a wymiana miała odbywać się co 1600 km. Arcydziełem projektanta Rudolfa Uhlenhauta była lekka, ale także mocna (w skręcaniu i gięciu) trójwymiarowa rama z rur stalowych, ważąca zaledwie 50 kg. Zapotrzebowanie na znaczną wytrzymałość wymagało znacznego wzmocnienia progów. Charakterystyczne drzwi skrzydłowe, zamontowane na środkowej linii dachu dzięki siłownikom gazowym otwieranym ku górze, nadały mu niepowtarzalny styl.
Mercedes 300 SL (W198). Lata produkcji: 1954-57. Silnik: 6-cylindrowy o pojemności 3,0 litrów i mocy 215 KM. Ceny w Niemczech w Euro:
Stan 1: 1 400 000
Stan 2: 1 100 000
Stan 3: 930 000
Stan 4: 750 000
Stan 5: –
W ciągu ostatnich 5 lat ceny w Niemczech wzrosły o 1%.
Źródło: Mercedes-Benz Show w Silesia City Center, 2018 r.