W Niemczech, w czasach kiedy produkcja broni miała pierwszeństwo, Mercedes-Benz zdecydował się wprowadzić na rynek luksusowy model 230 (W143/153). Następca modelu 200 miał konkurować z Adlerem 2,5 litra i Oplem Kapitanem.


Produkowane od 1937 do 1941 roku Mercedesy miały w odróżnieniu od poprzedników zawieszenie na sprężynach śrubowych, dwa poprzecznie montowane resory piórowe na przednią oś i hamulce hydrauliczne na wszystkich czterech kołach.

Najrzadszą wersją modelu 230 N jest prezentowany Roadster, który był produkowany tylko przez rok i kosztował 6500 Marek. Dostępne dane wskazują na 38 wyprodukowanych sztuk.

Długość:  4400 mm
Szerokość: 1710 mm
Wysokość: 1600 mm

Silnik umieszczony jest z przodu,  wolnossący o pojemności 2,2 litra, 6 cylindrów po dwa zawory. Gaźnik Solex. Maksymalny moment obrotowy 136 N, moc 54 KM (55 kW), przenoszona jest na tylnie koła za pośrednictwem 4 biegowej manualnej skrzyni biegów.  Samochód osiąga prędkość maksymalną 116 kilometrów na godzinę. Pojemność baku wynosi 38 litrów.
Egzemplarz jest w stanie oryginalnym, nigdy nie remontowany, kilkadziesiąt lat temu był jedynie odświeżony lakier. Auto posiada komplet dokumentów i certyfikat Mercedes Benz.