Więcej mocy dla mas
„Mały” Mercedes-Benz 170 został dobrze przyjęty zarówno przez rynek, jak i przez profesjonalistów. Dlatego zdecydowano się wprowadzić „dwusetkę” z sześciocylindrowym silnikiem, w którym średnica cylindrów została zwiększona o 5 mm. Dodano również wygodniejszy gaźnik i elastyczny montaż silnika w ramie na czterech tulejach. Ci, którzy uważali czterdziestokonny silnik za słaby, mieli możliwość dopłacenia za zmodyfikowaną głowicę cylindra. Oficjalne dane dotyczące wzrostu wydajności niestety nie są dostępne, ale maksymalna prędkość wzrosła do około 115 km/h.


Parametry techniczne:
Rok produkcji: 1936
Liczba cylindrów / zaworów: 6 / 12
Pojemność silnika: 1961 cm3
Moc: 29 kW / 40 KM przy 3200 obr/min.
Prędkość maksymalna: 95 km/h
Zużycie paliwa: 13 l / 100 km

Udany samochód
„Dwusetkę” uznano za odnoszący sukces samochód klasy średniej, który osiągał również dobre wyniki w zawodach – nawet w podstawowej wersji. Za kierownicą zasiadali tacy kierowcy, jak: Rudolf Uhlenhaut, Fritz Nallinger czy przyszły menadżer zespołu wyścigowego Mercedes-Benz – Alfred Neubauer.

Nadwozie
Samochód był dostępny jako dwu- lub czterodrzwiowy Torpedo Tourenwagen, cztero- i (od 1935 r.) dwudrzwiowa limuzyna (sedan), trzy- lub czteromiejscowe kabriolety lub jako dwumiejscowy, sportowy pojazd.

W 1934 r. wprowadzono wydłużoną wersję samochodu, której rozstaw osi zwiększył się do 3050 mm (120 cali). Modele oferowane z większym rozstawem osi obejmowały sześciomiejscową limuzynę Pullmana, Laundaulet Pullmana, dłuższe nadwozie Torpedo Tourenwagen, bardziej opływową, 4-drzwiową limuzynę (sedan) i trzy różne kabriolety o dłuższym rozstawie osi wymienione odpowiednio jako kabriolet A, kabriolet B i kabriolet D.

Źródło:
Mercedes-Benz Show w Silesia City Center, 2018 r.
https://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_W21