We wtorkowe popołudnie, 10 stycznia 2017 r., przy ul. Granicznej we Wrocławiu, oficjalnie otwarto nowy salon Mercedes-Benz. Inwestycja, należąca do Grupy Wróbel, to największy i najnowocześniejszy salon niemieckiej marki w Polsce. Dealer zorganizował specjalne spotkanie dla przedstawicieli mediów, podczas którego mieli okazję zwiedzić cały obiekt. Przybyłych gości uroczyście powitali: Michał Łuczak – prezes Grupy Wróbel oraz prezydent Wrocławia Rafał Dutkiewicz.
Oprócz zarządu firmy i przedstawicieli władz miasta, w spotkaniu wzięli udział również reprezentanci Generalnego Wykonawcy – firmy Erbud S.A. oraz projektant obiektu, który opowiedział gościom, jaka wizja przyświecała mu podczas tworzenia.
– Od dziecka fascynowały mnie samochody, ich piękno, technika, szybkość – mówił Leszek Łękawa, z pracowni architektonicznej Impressio. Luksusowe samochody potrzebują luksusowej oprawy, która wzbudza emocje. Dla mnie luksus architektury to kubatura, przestrzeń, światło i wysokość wnętrz – kontynuował. Największym wyzwaniem przy tworzeniu projektu, było sprowadzenie do wspólnego mianownika: wymagań producenta, wizji inwestora oraz własnych przemyśleń, wciąż mając na uwadze główną myśl, że budynek musi funkcjonować jak maszyna, bardzo sprawna maszyn. I to się udało – mówił projektant.
Inwestycja przy ul. Granicznej we Wrocławiu to 9 424 m kw. powierzchni użytkowej, na których znajduje się: 45 samochodów ekspozycyjnych, stanowisko dedykowane modelom AMG, G Corner, centrum samochodów zabytkowych, Van ProCenter, 24 podnośników serwisowych, trzy myjnie (w tym jedna automatyczna), magazyn opon, 320 miejsc parkingowych, centrala administracyjna firmy i kawiarnia Etno Cafe. Ponadto obok salonu głównego, wybudowany został salon sprzedaży samochodów używanych (dealer posiada największy stock samochodów używanych w Polsce). Nowa siedziba Grupy Wróbel jest pięć razy większa od poprzedniej, co pozwoli przede wszystkim realizować plany niemieckiego koncernu, który do 2020 r. chce wprowadzić kilkadziesiąt nowych aut, w tym część zaprojektowanych od początku. Potrzebne jest więc miejsce, żeby pokazać pełną paletę możliwości marki. Dodatkowym atutem salonu jest z pewnością lokalizacja – usytuowana w sąsiedztwie lotniska, Autostradowej Obwodnicy Wrocławia i galerii handlowej.
– Nowy salon to zwieńczenie 25 lat działalności naszej firmy – powiedział Michał Łuczak, prezes Grupy Wróbel. Z małego warsztatu przy Maślickiej doszliśmy aż tutaj. Z małej, rodzinnej firmy, staliśmy się jednym z największych dealerów w kraju i równocześnie bardzo ważnym punktem na mapie polskiego biznesu, ale wciąż dbamy o wartości rodzinne i na pierwszym miejscu stawiamy człowieka, bo to ludzie są fundamentem naszego sukcesu –
dodał . Dzisiaj jesteśmy już firmą ogólnopolską, posiadamy 9 oddziałów Mercedes-Benz na terenie pięciu województw, ale Wrocław zawsze będzie nam szczególnie bliski, bo stąd się wywodzimy i szczególnie cieszy to, że mamy realny wpływ na jego rozwój – tymi słowami prezes Łuczak zakończył swoje wystąpienie.
Oprócz doskonałego produktu i najwyższej jakości obsługi, dealer zaproponuje swoim klientom coś więcej – wernisaże, koncerty, spotkania autorskie czy pokazy filmowe. Grupa Wróbel od lat jest mecenasem kultury i sportu, a dzięki warunkom, jakie posiada nowa siedziba, te możliwości będą jeszcze większe.
W salonie przy Granicznej znajdzie się też miła niespodzianka dla smakoszy najwyższej jakości kawy. Lada chwila otworzy się tam bowiem Etno Cafe – miejsce, w którym mała czarna to pasja, a proces jej parzenia to sztuka. Już podczas otwarcia goście mieli okazje spróbować najnowszych propozycji z karty, serwowanych przez Marcina Rusnarczyka – Mistrza Polski Baristów.
W trakcie prac budowlanych Inwestor stosował technologie przyjazne dla środowiska. Materiały, wykorzystywane przy budowie nowej siedziby, są energooszczędne, a specjalne systemy pozwolą na odzyskiwanie ciepła.
Wartość inwestycji wniosła ponad 50 mln zł.
Uroczystość dla klientów i partnerów, z okazji otwarcia i 25-lecia autoryzacji, dealer zaplanował na początek kwietnia.
Nowy salon Mercedes-Benz w liczbach:
- cztery kondygnacje naziemne i jedna podziemna
- powierzchnia całkowita 9 424 m2
- Powierzchnia zabudowy – 4 440 m2
- Kubatura – 52 281 m3
- Powierzchnia wystawiennicza (parter i antresola) – 3114 m2
- Powierzchnia serwisu (warsztat) 970 m2
- Powierzchnia biurowa – 660 m2
- Wysokość budynku – 18,94 m
- 3 400 m3 betonu
- 2 100 m2 szkła
- 307 ton konstrukcji stalowej
- 520 tys. sztuk kostki betonowej
- średnio 140 pracowników Generalnego Wykonawcy dziennie na placu budowy
Grupa Wróbel to firma o ugruntowanej pozycji na rynku motoryzacyjnym. Od 25 lat posiada autoryzację
na sprzedaż i serwis samochodów marki Mercedes-Benz, a od 2010 r. również marki Mazda. Sieć salonów
i serwisów dealera to obecnie dziewięć oddziałów Mercedes-Benz, zlokalizowanych we Wrocławiu, Opolu, Jeleniej Górze, Pietrzykowicach, Lubinie, Zielonej Górze, Częstochowie i Straszynie k. Gdańska, dwa oddziały Mazdy w Opolu i Lubinie oraz nowoczesne Centrum Blacharsko-Lakiernicze w Pietrzykowicach k. Wrocławia. W 2016 r. Grupa Wróbel zadebiutowała na Liście 500 Rzeczpospolitej. To zestawienie największych firm w kraju z polskim kapitałem, pod względem przychodu. W tym samym roku otrzymała również tytuł Dealera Roku Mercedes–Benz.
Z kolei od 2013 r. jest stale obecna na Liście 2000 – jednym z najbardziej prestiżowych rankingów, ukazujących zmiany gospodarcze, zachodzące w ciągu roku wśród rodzimych spółek. Przychody ze sprzedaży na poziomie 466 mln zł za 2015 rok, zagwarantowały firmie aktualnie 693. miejsce. Grupa Wróbel znajduje się również wśród Asów Polskiej Gospodarki, czyli firm, mających kluczowe znaczenie dla rozwoju ekonomii, stawiających na innowacyjność, kapitał ludzki i generujące o 40 proc. wyższe dochody w porównaniu z pozostałymi dużymi przedsiębiorstwami w kraju.
Grupa Wróbel prowadzi również szeroką działalność dobroczynną. Wspieranie inicjatyw społecznych na stałe wpisało się w strategię spółki. Każdego roku firma włącza się w WOŚP, Szlachetną Paczkę, Moto Kroplę
i działa na rzecz fundacji „Na ratunek dzieciom z chorobą nowotworową”. Spółka jest stałym partnerem wydarzeń kulturalnych takich jak MFF T-mobile Nowe Horyzonty, American Film Festiwal czy Jazz nad Odrą. Jest również mecenasem sportu, który od wielu lat wspiera m.in. drużynę siatkarską Impell Volleyball.
Wśród ambasadorów Grupy Wróbel znajdują się Maja Włoszczowska – wicemistrzyni olimpijska w kolarstwie górskim oraz Michał Żebrowski – znany polski aktor i dyrektor Teatru 6. piętro.
Grupa Wróbel to ceniona marka rynku dealerskiego, uznana przez klientów i ekspertów, utytułowana w wielu prestiżowych konkursach.
Kontakt dla mediów:
Magdalena Grzanka, tel. +48 692 444 018
[email protected]