Nasi Czytelnicy dokonali wyboru KLASYKA LUTEGO 2018, który weźmie już udział w głosowaniu finałowym Klasyk Roku 2018.

Tytuł KLASYK LUTEGO 2018 roku otrzymuje:

Mercedes-Benz W110 z 1965 roku. Właścicielem jest Pani Agnieszka Zieleśkiewicz-Skuba z miejscowości Garby.
Dyplom oraz nagrodę wyślemy pocztą.

Mercedes Benz W 110 z 1965 roku jest naszym pierwszym zabytkowym autem.

Skąd ten pomysł?
Od zawsze podobają nam się, ogólnie rzecz ujmując, starocie. Uwielbiamy stare meble, stare samochody, stare domy, stare zamki i pałace, czyli wszystko to, co ma duszę. I tak też jest z autem, kiedy nadarzyła się taka okazja – zakupiliśmy auto z duszą, klimatycznego Mercedesa.

Dlaczego akurat to auto?
Mercedes – to ponadczasowa elegancja i klasa sama w sobie, a model W110 popularnie zwany Skrzydlakiem – jest klasycznie piękny! Samochód został sprowadzony ze Szwecji w 2013 roku i odtąd jest w naszych rękach. W Szwecji spędził całe swoje życie w jednej rodzinie, przechodząc z ojca na syna. Naszego Mercedesa użytkujemy sporadycznie, weekendowo, na wyjazd na koncert, do teatru, ale też do przewozu Par Młodych, ponieważ przepięknie prezentuje się on w otoczeniu starych kościołów, zamków i pałaców.

Auto jest w 99%-ach fabryczne, zostało zakupione praktycznie w takim stanie, w jakim jest obecnie. Wymienione zostały tylko zużyte elementy gumowe, płyny, filtry, a w roku poprzednim łańcuszek rozrządu. Koszty wszystkich napraw nie przekroczyły 4 tys. zł. Bieżącą konserwację auta i ewentualne naprawy prowadzi zaprzyjaźniony mechanik z naszej miejscowości.

Zaletą naszego Skrzydlaka jest ogromna przyjemność z jazdy. Podróżując nim, człowiek życiowo zwalnia i przenosi się do minionej epoki, gdzie wszystko odbywało się dostojnie, elegancko, z klasą. Podróż to po prostu czysta przyjemność.

Ten samochód nie jest ekonomiczny. W latach 60-tych poprzedniego wieku nikt na to nie zwracał uwagi, nie miało być tanio, tylko elegancko, wygodnie i niezawodnie – i tak jest. Poza zużyciem paliwa, eksploatacja auta nie jest zbyt droga, a koszt ubezpieczenia OC to kilkaset złotych rocznie.

Dostępność oryginalnych części zamiennych jest bardzo duża. Mercedes praktycznie do dziś oferuje wszystkie części, jednakże to auto było produkowane jako niezawodne na wiele lat i tak też jest. Jako ciekawostkę warto wspomnieć, że Mercedes Benz W 110 to pierwsze auto, gdzie seryjnie zaczęto używać strefy kontrolowanego zgniotu.

Nasze auto jest garażowane i bardzo o nie dbamy nie tylko w sezonie letnim. Zdarza nam się sporadycznie uczestniczyć w wystawach i zlotach, jak choćby Piknik z Motoryzacją w Wirach pod Poznaniem, czy też Targi Retro Motor Show w Poznaniu. Jesteśmy zadowoleni z uczestnictwa, podoba nam się atmosfera i organizacja.
Nie należymy do żadnego klubu, czy stowarzyszenia.

Każdemu, kto szuka samochodu z duszą i lubi klasyczną elegancję polecamy Mercedesa Benz W 110!

Niedawno nabyliśmy kolejne zabytkowe auto, które obecnie jest w trakcie renowacji. Jest to pojazd rodem z PRL – Nysa 522 z 1990 roku. Mamy nadzieję, że już za parę miesięcy będziemy mogli się nią pochwalić sympatykom klassikauto.pl!

Agnieszka Zieleśkiewicz-Skuba