Jestem miłnikiem starej motoryzacji. Sam prowadzę mikroprzedsiębiorstwo w branży motoryzacyjnej w Świeciu nad Wisłą. Przygoda z BMW GLAS 1700 z 1968 roku rozpoczęła się prawie 5 lat temu.


Autko, gdy je pierwszy raz ujrzałem wzbudziło moje zainteresowanie. Szukałem wielu informacji o nim. Jak sie okazało wyprodukowano tylko 13 tys. egzemplarzy tego modelu – część z nich trafiła do RPA!

Mój Glas pochodzi z końcowej serii produkcji, gdy już przedsiębiorstwo Glas zostało wykupione przez BMW. Jak na lata 60. było wyposażone w nowinki techniczne takie jak: pasek rozrządu, automatyczne ssanie, dźwignia zmiany biegów w podłodze.

Silnik przy pojemności 1,7 l posiadał dużą moc 85 KM (w wersji GT 100 KM, dwa gaźniki Solexa), dzięki czemu prędkość maksymalna wynosiła 160 km/h.

Warto dodać, że Glas jako pierwszy w historii wprowadził do produkcji seryjnej pasek rozrządu i 4-biegową skrzynię automatyczną.

Egzemplarz, który posiadam ma instalację elektryczną 6V, a cały osprzęt silnika jest Boscha i VDO. Jako ciekawostkę dodam tylko, że siedzenia w aucie są sygnowane przez Recaro.

Na chwilę obecną z braku funduszy auto stoi w garażu. Szukam sponsora, który za reklamę pomoże mi w odrestaurowaniu tego wyjątkowego auta.

Mam nadzieję, że autko które posiadam wzbudzi zainteresowanie czytelników KlassikAuto.pl.

Pozdrawiam
Radosław Wójcik

Kontakt z Panem Radosławem jest możliwy poprzez Redakcję KlassikAuto.pl!