We wrześniu 1979 roku Mercedes zaprezentował nową rodzinę samochodów klasy S, oznaczoną symbolem W126.
Na tle swoich poprzedników nowy model wyróżniał się bardziej opływowym kształtem nadwozia. Samochody wyposażono w znacznie lepsze hamulce niż w poprzedniku i system ABS.

Produkcję wersji coupe tego modelu rozpoczęto w 1981 roku a zakończono w 1992 roku. W tamtym czasie na końcu dodawano literę C – stąd oznaczenie modelu C126. Jako pierwsze wyprodukowano wersje 380 SEC oraz 500 SEC.
Ten luksusowy model wyróżniały takie elementy wyposażenia jak: wyłożona wysokiej jakości materiałami deska rozdzielcza, skórzana tapicerka, elektrycznie sterowane fotele z pamięcią ustawień czy też elektryczne zagłówki. Fenomenem okazały się barwione szyby okien, zabezpieczające przed nadmiernym nagrzewaniem się wnętrza, elektrycznie opuszczane i w dodatku bez ramek szyby. Za dopłatą można było otrzymać klimatyzację oraz poduszkę powietrzną dla kierowcy i pasażera z przodu.

W całym okresie produkcji, miłnicy coupe mogli wybierać spośród czterech jednostek napędowych:

  • 380 SEC – 3839 cm3 pojemności skokowej, 8 cylindrów w układzie V, moc: 204KM i 315 Nm montowany w latach 1980–1985, łącznie wyprodukowano 11 267 sztuk
  • 420 SEC – 4196 cm3 pojemności skokowej, 8 cylindrów w układzie V, moc: 1985–1987: 218 KM (204 KM z katalizatorem) i 330 Nm momentu obrotowego, 1987–1991: 231 KM (224 KM z katalizatorem) i 335 Nm momentu obrotowego, łącznie wyprodukowano 3 680 sztuki
  • 500 SEC – 4973 cm3 pojemności skokowej, 8 cylindrów w układzie V, moc: 1980–1985: 231 KM i 405 Nm momentu obrotowego, 1985–1991: 252 KM i 390 Nm momentu obrotowego, łącznie wyprodukowano 30 184 sztuki
  • 560 SEC – 5547 cm3 pojemności skokowej, 8 cylindrów w układzie V, moc: 1985–1987: 272 KM (242 KM z katalizatorem) i 430 Nm momentu obrotowego, 1986–1991: 300 KM (279 KM z katalizatorem) i 455 Nm momentu obrotowego, łącznie wyprodukowano 28 929 sztuk.

Źródło:
www.wikipedia.pl
www.autokult.pl

CENY:
W Polsce od 20 000 zl za kompletny egzemplarz do całkowitego remontu do 140 000 zł za oryginalny egzemplarz w bardzo dobrym stanie z przebiegiem poniżej 50 000 km. W Polsce dominują auta do remontu i w stanie technicznym 3 i 4 (wg skali niemieckiej od 1 do 6). W sprzedaży jest zazwyczaj około 20-30 egzemplarzy. Ceny w Polsce zbliżają się powoli do poziomu cen w Niemczech.

Uważamy to piękne, duże copue Mercedesa za wspaniały samochód i bardzo dobrą inwestycję. Te auta jeszcze są tanie, ale ten stan z pewnością zacznie się już zmieniać.

Polecamy najmocniejsze wersje w oryginalnym stanie i z jak najmniejszym przebiegiem. Ale warte zainteresowania są również pozostałe modele. Ważne, aby samochód był kompletny. Nie należy się obawiać dużych przebiegów. Te samochody budowano na “wieczność”. Przebiegi rzędu kilkaset tysięcy kilometrów nie robią na mechanice żadnego wrażenia, a przyjemność z jazdy dużym, pięknym Mercedesem coupe z silnikiem V8 jest “bezcenna”.

Ceny w Niemczech w Euro:

  • 380 SEC: stan 1: 29 000, stan 2: 18 000, stan 3: 9 500, stan 4: 3 600, stan 5: 2 000
  • 420 SEC: stan 1: 28 000, stan 2: 17 000, stan 3: 9 000, stan 4: 3 500, stan 5: 2 000
  • 500 SEC (81-85): stan 1: 32 000, stan 2: 20 000, stan 3: 10 500, stan 4: 4 000, stan 5: 2 200
  • 500 SEC (85-91): stan 1: 30 000, stan 2: 19 000, stan 3: 10 000, stan 4: 3 900, stan 5: 2 000
  • 560 SEC: stan 1: 33 000, stan 2: 21 000, stan 3: 11 000, stan 4: 4 300, stan 5: 2 400