Nadchodzące zimowe miesiące będą szczególnym wyzwaniem dla struktury materiałowej, z jakiej wykonane są podwozia samochodów. Wahania temperatury, zwiększony poziom wilgotności oraz sól znajdująca się na ulicach spędza sen z oczu większości kierowców. Jak skutecznie zadbać o auto? Czy zabezpieczenie samochodu można wykonać samemu? Na te i wiele innych pytań poszukamy odpowiedzi w poniższej publikacji.
Samodzielna konserwacja podwozia
Dynamiczny wzrost kosztów eksploatacyjnych (ceny paliwa, obsługi technicznej) skłaniają kierowców do rozważenia możliwości wykonywania pewnych zabiegów konserwacyjnych we własnym zakresie. W tym kontekście samodzielne zabezpieczenie podwozia wydaje się dobrym pomysłem, ponieważ nie jest to czynność szczególnie skomplikowana. Wystarczy odrobina zapału i trochę więcej wiedzy.
W tym drugim przypadku godnym polecenia jest artykuł zamieszczony na stronie https://e-lakiernik.net/porady/post/konserwacja-podwozia-samochodu, gdzie w sposób metodyczny, przejrzysty i co najważniejsze zrozumiały przedstawione są wszystkie zabiegi, które należy wykonać w celu zabezpieczenia podwozia przed korozją.
Ponadto wskazano tam szereg preparatów, które w znaczącym stopniu przyczynią się do podniesienia jakości oraz trwałości wykonanej samodzielnie powłoki zabezpieczającej.
Konserwacja podwozia samochodu przed korozją
Aby ułatwić sobie organizację pracy, dobrze będzie podzielić całość czynności na poszczególne etapy.
- Mycie podwozia;
- Usuwanie rdzy;
- Przygotowanie podwozia do konserwacji;
- Nałożenie preparatu konserwującego podwozie.
Mycie podwozia
Podwozie musi być dokładnie wyczyszczone. Tylko w ten sposób można odsłonić całą powierzchnię podwozia wraz z widocznymi ogniskami rdzy.
Usuwanie rdzy
Pozostawienie nawet najmniejszych śladów rdzy spowoduje kontynuację procesu utleniania metalu. Zatem samo usuwanie rdzy wymaga skrupulatności i cierpliwości. Przydatne okażą się: szlifierka oscylacyjna i szczotka druciana. Miejsca oczyszczone przeciera się odtłuszczaczem i zabezpiecza neutralizatorem rdzy.
Przygotowanie podwozia do konserwacji
Po wyschnięciu wszystkich elementów podwozia, niezbędne jest osłonięcie układu wydechowego, hamulców i wahaczy. Nie powinny mieć one styczności z preparatem konserwującym.
Nałożenie preparatu konserwującego podwozie
Całość prac wieńczy nałożenie preparatu konserwującego, który może występować w formie sprayu lub masy. Warstwa ochronna ma na celu skutecznie zabezpieczyć podwozie przed uszkodzeniami mechanicznymi i szkodliwym wpływem warunków atmosferycznych oraz środków chemicznych znajdujących się na powierzchni dróg.
Konserwacja podwozia, czy warto?
Od stanu podwozia zależy długość okresu, w jakim w ogóle pojazd będzie przydatny. Kamienie i drobiny piasku uderzające nieustannie o podwozie powodują mikrouszkodzenia, w które przedostaje się woda wraz z solą, zapoczątkowując procesy korozyjne. Wystarczy zaledwie kilka lat, by podwozie wyglądało dramatycznie, a przecież potrzeba tak niewiele, by cieszyć się ukochanym autem znacznie dłużej.