1. Co i dlaczego zachęciło Cię do dokonania tuningu?
Od dobrych kilku lat pasjonuję się motoryzacją, jak i samym tuningiem. Pasja zaczęła się od samej Japonii, a skończyła na japońskiej motoryzacji. Zawsze marzyłam, aby mieć swój samochód, rzadki samochód (w jakimś stopniu) ale też nadać mu swoje indywidualne cechy, by wyróżniał się na ulicy.

2. Na czym polegały zmiany (mechaniczne, elektroniczne, optyczne)?
W swojej Hondzie Civic ED2 IV generacji w wersji nadwozia sedan z 1991 roku wykonałam następujące prace:

  • Samochód został odremontowany blacharsko i przemalowany ze srebrnego na biały. Komora silnika została pomalowana na różowo a pokrywa zaworów na biały mat. Przy okazji zrobiono lekki clean, a akumulator został przeniesiony do bagażnika. Na samochód została naniesiona grafika z Sakurą oraz flagą Japonii. Ten sam motyw można znaleźć na tylnych lampach i wewnątrz samochodu.
  • Na samochód został założony pełny pakiet zderzaków USDM.
  • Auto stoi na strukturalnej, szerokiej stali R16, przód 8,5J, tył 9J.
  • Wnętrze samochodu również zostało wystylizowane w białym kolorze: białą podsufitką z pikowanej skóry. Słupki wraz z boczkami drzwi zostały oklejone materiałem (wzorek kwitnącej wiśni). Przednie fotele zostały wymienione na fotele z Hondy Prelude 4 generacji.
  • W bagażniku pojawiła się zabudowa car audio. Podwójna podłoga obita w materiale (wzór szarej kraty). Butla schowana jest pod podłogą, druga butla jest z motywem bomby powietrznej.
  • Jedną z najważniejszych modyfikacji w samochodzie było stworzenie customowego zawieszenia AIR RIDE z wykorzystaniem wielu niestandardowych rozwiązań, między innymi kompresora napędzanego paskiem bezpośrednio z silnika (Ursus c330), niestandardowych poduszek i amortyzatorów z Mitsubishi Lancer Evo X. Air Ride działa w dwóch osiach: przód-tył i prawo-lewo. Sterowany jest z konsoli wewnątrz samochodu i z pilota (Pad Pegasus). W planach mam rozbudowę na sterowanie bezprzewodowe z telefonu.
  • W samochodzie na dzień dzisiejszy znajduje się 90L powietrza. Docelowo do 2019 roku w samochodzie będzie 100L

Planuję dalsze modyfikacje. Miedzy innymi zmiany w komorze silnika.

3. Jak te wprowadzone modyfikacje poprawiły wygląd lub/i warunki jezdne oraz osiągi Twojego samochodu?

Jeśli chodzi o wygląd samochodu, to cieszy oko, zwłaszcza dzieci. Naklejka, która znajduje się na bokach samochodu jak i na lampach tylnych przyciąga wzrok.
Zawieszenie pneumatyczne bardzo poprawiło sposób prowadzenia samochodu.  W porównaniu do wcześniejszego twardego zawieszenia, teraz wygodnie można pokonywać nierówności na naszych polskich drogach.

Zapraszam do obejrzenia krótkiego filmiku z sezonu 2018. Na nim najlepiej można zobaczyć jak samochód się prezentuje oraz jak inni reagują na mój samochód.

https://www.youtube.com/watch?v=BnJt6i7ORK0

Pozdrawiam miłników tuningu
Nastazja
z Chybia

Od Redakcji:
Zapraszamy naszych Czytelników, aby opisywać swoje różne historie związane z zabytkową motoryzacją. Ciekawe przypadki nagrodzimy i opublikujemy. A co można u nas otrzymać, znajduję się między innymi tu: https://klassikauto.pl/kategoria_gielda/inne/ .