130 lat sportów motorowych to rocznica, którą Mercedes-Benz Classic świętuje podczas Goodwood Festival of Speed, prezentując błyszczącą gamę kultowych samochodów wyścigowych. Impreza znana jest jako „największa zmotoryzowana impreza ogrodowa na świecie”. Wyścig z Paryża do Rouen, który odbył się 22 lipca 1894 roku, był początkiem wyścigów samochodowych.
„Największa zmotoryzowana impreza ogrodowa na świecie”
- Najważniejsze wydarzenia z całej historii sportów motorowych Mercedes-Benz
- Pieczołowicie odrestaurowany: oryginalny samochód wyścigowy Mercedes Florio z 1924 roku
- Pojazdy do sportów motorowych ze wszystkich epok i serii wyścigowych, aż do obecnej Formuły 1
- Silna obecność Mercedes-AMG
- Impreza trwała od 11 do 14 lipca 2024 roku
Co Mercedes-Benz Classic przywozi na Goodwood Festival of Speed 2024?
- Dwucylindrowy silnik widlasty Daimlera (1894): Wyścig Paryż-Rouen w 1894 roku był pierwszym w historii wyścigiem samochodowym. Wygrały go samochody Peugeota i Panharda i Levassora z dwucylindrowymi silnikami widlastymi Daimlera produkowanymi na licencji.
- 2-litrowy samochód wyścigowy Mercedes Florio, 1924 r .: 100 lat temu wygrał Florio. Legendarny, trudny wyścig szosowy przez Sycylię. Mercedes-Benz Classic pieczołowicie odrestaurował oryginalny pojazd z najwyższą autentycznością.
- 750-kilogramowy samochód wyścigowy Mercedes-Benz W 25, 1934: pierwsza Mercedes-Benz Silver Arrow. Premiera odbyła się w 1934 roku w wyścigu Eifel, a zwycięzcą został Manfred von Brauchitsch. Rudolf Caracciola został mistrzem Europy w 1935 roku, co jest porównywalne do dzisiejszego tytułu F1.
- Samochód wyścigowy Mercedes-Benz Formuły 1 W 196 R, 1955 Mercedes-Benz powrócił do wyścigów Grand Prix w 1954 roku z modelem W 196 R. Z odsłoniętymi kołami lub opływowym nadwoziem, w zależności od toru. Juan Manuel Fangio był mistrzem świata Formuły 1 w 1954 i 1955 roku.
- Mercedes-Benz express do transportu samochodów wyścigowych, 1955: Sensacyjny egzemplarz jednorazowy. Jego silnik pochodził z 300 SL „Gullwing” (W 198). Pseudonim transportera do pilnego transportu samochodów wyścigowych, zdolny do 170 km/h: „Blue Wonder”.
- Wyścigowy samochód sportowy Mercedes-Benz C 11 grupy C, 1990: 537 kW (730 KM), monocoque z włókna węglowego i kevlaru, zbudowany na Mistrzostwa Świata Grupy C w 1990 roku. Rezultat: C 11 zapewniły zespołowi i kierowcom drugi podwójny tytuł mistrzowski z rzędu.
- Samochód wyścigowy Mercedes-Benz GT CLK LM, 1998: Wygrał wszystkie wyścigi FIA GT Championship, w których brał udział. Następca CLK GTR z 5-litrowym silnikiem V8. AMG-Mercedes po raz kolejny zdobył mistrzostwo zespołu i kierowców.
- Mercedes-Benz SLS AMG GT3 (C 197), 2012: Udany samochód sportowy spełniający wymogi GT3, zaprezentowany w 2010 roku. Samochód zaprezentowany w Goodwood poprowadził do zwycięstwa w 24-godzinnym wyścigu w Dubaju w 2012 roku.
Klasyczne pojazdy Mercedes-Benz można zobaczyć w padoku Ballroom – a większość z nich w szybkim tempie pokona również wspinaczkę pod górę przed liczną publicznością.
Ambasadorzy marki Mercedes-Benz Classic na Festiwalu Prędkości w Goodwood w 2024 roku
- Klaus Ludwig: Trzykrotny mistrz DTM. W 1989 roku dołączył do zespołu AMG-Mercedes DTM, z którym zdobył dwa tytuły mistrzowskie (1992 i 1994) i zajął drugie miejsce w 1991 roku. W 1998 roku, wraz z Ricardo Zontą, wygrał klasyfikację kierowców w międzynarodowych mistrzostwach FIA GT Championship. Urodzony 5 października 1949 roku.
- Bernd Mayländer: Regularny kierowca oficjalnego samochodu bezpieczeństwa Formuły 1 od 2000 roku. Swoją przygodę z DTM i ITC zadebiutował w 1995 roku za kierownicą. AMG-Mercedes Klasy C DTM. W 1997 roku wystartował w FIA GT Championship za kierownicą CLK GTR. W 2001 roku powrócił do zmodernizowanego DTM i wygrał ostatni wyścig sezonu na torze Hockenheim. Urodzony 29 maja 1971 roku.
- Karl Wendlinger: Razem z Michaelem Schumacherem i Heinzem-Haraldem Frentzenem był częścią juniorskiego zespołu Mercedes-Benz w Mistrzostwach Świata Grupy C w 1990 roku. W 1993 roku przeniósł się do Formuły 1 jako kierowca w zespole Petera Saubera ze Szwajcarii. Urodzony 20 grudnia 1968 roku.
Mercedes-AMG od Formuły 1 do samochodów sportowych dla obecnych klientów
Mercedes-AMG ma również silną pozycję na Festiwalu Prędkości. W padoku Formuły 1 można zobaczyć dwa samochody wyścigowe Formuły 1 zespołu Mercedes-AMG PETRONAS Formula One. W padoku AMG Ballroom marka samochodów wyczynowych i sportowych z Affalterbach zaprezentuje Mercedesa-AMG GT3 w specjalnym malowaniu „130 Years of Motorsport”, Mercedesa-AMG GT3 RAW SPEC zaprojektowanego wspólnie z RACE SERVICE oraz samochód wyścigowy Mercedes-AMG GT2 PRO. Mercedes-AMG SL 55 4MATIC+ i Mercedes-Benz G 580 z technologią EQ znajdują się wśród pojazdów prezentowanych w First Glance Paddock, a nowy Mercedes-Benz EQS jest prezentowany na parkingu elektrycznym.
„Od bezkonnego do hybrydy”
Goodwood Festival of Speed to wyjątkowa scena dla kultury sportów motorowych. Odbędzie się w wiejskiej posiadłości Goodwood House w Sussex w Anglii w tym roku od 11 do 14 lipca 2024 roku. Motto: „Bezkonni do hybrydy: rewolucje władzy”. Honoruje innowacyjną historię motoryzacji, a tym samym jej wynalezienie przez Carla Benza w 1886 roku. Spodziewanych jest około 250 000 odwiedzających. Charles Henry Gordon-Lennox, Jego Wysokość Książę Richmond i Gordon, organizuje Festiwal od 1993 roku. Koncentruje się na samochodach wyścigowych i sportowych od wczesnych lat historii motoryzacji po najnowsze innowacje. Na torze Goodwood Hill Climb o długości 1,86 km można zobaczyć wiele samochodów sportowych. Sportowe pojazdy zachwycą publiczność także na Leśnym Etapie Rajdowym i Arenie Off-Road.
Serdecznie pozdrawiam Czytelników KlassikAuto.pl
Piotr Strzępek, [email protected]