Jean Bugatti znacznie ożywił wygląd T50, stosując kilka podstawowych typów karoserii. Ich typowe cechy to nachylona przednia szyba i elegancka przedłużona linia wybrzuszonych błotników. Fabryka „ubierała” samochody samodzielnie, bądź też klienci powierzali je wyspecjalizowanym producentom nadwozi. Oczywiście najlepiej było dla przedsiębiorstwa sprzedawać kompletne samochody. Pokazane tutaj Bugatti ma nadany przez producenta kształt coupé Ventoux. Fabryka próbowała uratować rynek luksusowych samochodów swoimi produktami, gdzie przed wybuchem kryzysu istotne role odegrały modele Bugatti T46/50 i ekskluzywnie bombastyczny T41 Royale.
Typ: T57 A
Rok produkcji: 1937–1939
Liczba cylindrów: 8
Pojemność silnika: 3257 cm3
Moc: 135 KM
Prędkość maksymalna: 193 km/h
Ilość wyprodukowanych sztuk: 148 (T57)
Słynna góra w Prowansji
Mont Ventoux to widoczna z dużej odległości góra o wysokości 1912 m n.p.m., położona w południowo-wschodniej części Alp Prowansalskich. Wznosi się ona ponad otaczający krajobraz. Na szczycie wczesnym latem leży śnieg i wieje silny wiatr. Trasa rowerowego wyścigu Tour de France od czasu do czasu wspina się po tej krętej, górskiej drodze. W latach 1902–1986 odbywały się tam bardzo popularne wyścigi górskie. Producenci samochodów ćwiczyli nawet „Test Ventoux”, który polegał na testach zmiany biegów, hamowania i rozruchu w trudnych warunkach.
Jean Bugatti rozmyślał zapewne o trudnym wjeździe na mityczną górę, ponieważ taką właśnie nazwę nadał czteroosobowej, dwudrzwiowej karoserii z dwoma głównymi światłami. Tylne koła są zakryte a bagażnik wystaje z kabiny. Tylne okno znajduje się w pozycji pionowej. Prezentowany samochód z 1934 roku jest świadectwem eleganckich kształtów i kontrastowych dwukolorowych lakierów, typowych zarówno dla Jeana Bugattiego, jak i rodzinnej fabryki samochodów. Ten samochód pochodzi z pierwszej serii T57.
Źródło:
Silesia Supercars – wystawa Bugatti 10-31 października 2019 r.