Dane techniczne:
Model: Volkswagen Karmann Ghia Typ 14
Rok produkcji: 1958
Silnik: 4-cylindrowy boxer
Pojemność silnika: 1191 ccm
Moc silnika: 30 KM / 22 kW
Maksymalna prędkość: 118 km/h
Masa własna: 840 kg

VW Karmann Ghia (22) VW Karmann Ghia (13)
Volkswagen Karmann Ghia Typ 14 zadebiutował w październiku 1953 podczas Paris Motor Show. Ten elegancki i stylowy samochód produkowany był w latach od 1955 do 1974 r. Typ 14 bazował na podwoziu VW Garbusa. Został wyposażony w silnik chłodzony powietrzem i co ciekawe nie posiadał chłodnicy.

Był on hitem lat 60-tych, głównie z uwagi na jego sportowy wygląd, który dorównywał innym sportowym samochodom produkowanym w tamtych latach. W pierwszym roku produkcji typu 14 sprzedano ponad 10 000 samochodów. Ten VW był popularny na wszystkich kontynentach świata.
VW Karmann Ghia (10) VW Karmann Ghia (8)

Nadwozie zastosowane w tym samochodzie było autorstwa włoskiej firmy Ghia z Turynu, stąd wstępny projekt samochodu został zaprezentowany firmie VW pod marką Karmann Ghia. Głównym założeniem dla produkcji tego auta było zbudowanie dobrze wyglądającego samochodu sportowego z użyciem tak wielu elementów z Garbusa jak to tylko możliwe.

W początkowych latach produkcji kierownica była montowana z lewej strony a wczesne modele tego samochodu nie miały wskaźnika paliwa. Decydując się na ten samochód można było wybierać kolory spośród bardzo atrakcyjnej palety pastelowych barw, którymi mogła być pokryta karoseria.

Na drogi wyjechało łącznie 362 585 modeli coupé oraz ponad 80 881 kabrioletów. W 1957 roku cena coupe w Niemczech wynosiła ok. 7 500 DM, a kabrioletu 8 250 DM.

Podobne artykuły:
https://klassikauto.pl/volkswagen-karmann-ghia-1968r/

VW Karmann Ghia (16) VW Karmann Ghia (21) VW Karmann Ghia (17) VW Karmann Ghia (15) VW Karmann Ghia (12) VW Karmann Ghia (9) VW Karmann Ghia (7) VW Karmann Ghia (5)