To Bugatti T40 znalazło się ponownie w Czechach w 2010 roku. Praski przedstawiciel, Vladimir Gut, przywiózł je do Czechosłowacji w marcu 1930 roku. Dopasowane, otwarte, dwudrzwiowe nadwozie z płóciennym dachem dostarczył warsztat blacharski Antonína Tomáša z Žižkova (dzielnica Pragi).

Dane:

  • Typ: T40
  • Rok produkcji: 1926–1931
  • Liczba cylindrów: 4
  • Pojemność silnika: 1496 ccm
  • Moc: 45 KM
  • Prędkość maksymalna: 115 km/h
  • Ilość wyprodukowanych sztuk: 775

Historia tego Bugatti T40

Pierwszy praski właściciel sprzedał je w 1951 roku. Po kilku zmianach właścicieli w kraju, w 1965 roku to Bugatti dostało się do Szwajcarii. Na początku lat siedemdziesiątych przepłynęło przez Wielką Brytanię do Stanów Zjednoczonych, gdzie również miało kilku właścicieli. Następnie wróciło z USA do Czech.

Kuriozalnym, ale wśród weteranów nierzadkim faktem jest, że przed 1980 rokiem został „zgubiony” oryginalny silnik. Później dotarł on do Polski, gdzie do podwozia T40 zamontował go obecny, polski właściciel. Wystawione Bugatti otrzymało silnik ze starszego T40.

Źródło: Silesia Supercars – wystawa Bugatti 10-31 października 2019 r.