Firma Brabus ma swoją siedzibę w Bottrop. To duże przedsiębiorstwo z kilkoma halami produkcyjnymi, w których nie ma linii produkcyjnych – cała praca wykonywana jest ręcznie. Brabus zatrudnia ponad 300 wysokiej klasy specjalistów, dzięki którym każde marzenie posiadacza Mercedesa może stać się rzeczywistością – pod warunkiem, że dysponuje odpowiednio zasobnym portfelem.
Jak przystało na luksusowe limuzyny, szczególnie bogata jest oferta wyposażenia wnętrza. Dla przedstawicieli firmy nie ma zaskakujących zamówień – są przygotowani na wszystko – siedzenia z krokodylej skóry, jedwabiu, złote dodatki, silniki o gigantycznej mocy, itd. Wszystko zależy od fantazji właściciela oraz zasobności jego portfela.
Głównie Mercedes-Benz
Brabus od samego początku zajmuje się tuningiem głównie aut Mercedes-Benz. Najpopularniejszym modelem przedsiębiorstwa jest jak do tej pory model z roku 1996 – Brabus E V12 z silnikiem V12 o mocy 582 KM. Miał ograniczoną elektronicznie prędkość maks. do 330 km/h i kosztował ponad 450 000 tys. marek. Jednym z nabywców był Michael Schumacher, który kupił dwie wersje tego modelu – kombi i sedana. Ostatnio Brabus przygotował m.in. luksusowe radiowozy dla policji w Dubaju (700 KM).
Brabus Classic
Jako firma z potencjałem, Brabus poszerzył swoją działalność również o pracę nad autami zabytkowymi. I nie chodzi tu o tuning – wręcz przeciwnie – o jak najwierniejsze odtworzenie fabrycznego stanu. Po wizycie w Brabus Classic, young i oldtimery przekształcają się w prawdziwe dzieła sztuki motoryzacyjnej. Pasja i przywiązanie do szczegółów pozwalają kompleksowo odnawiać zabytkowe pojazdy. Odrestaurowane samochody w warsztatach Brabusa otrzymują tabliczkę z napisem Brabus Classic 6-Star Certified High Quality Restoration. Wszystkie te auta mają wygląd i jakość fabrycznej nowości. Dodatkowo każdy odrestaurowany klasyk dostaje dwuletnią gwarancję.
Jak się to zaczęło?
Wszystko zaczęło się w 1977 roku, od modyfikacji modelu Mercedesa W116. Bodo Buschmann – pracownik Porsche i syn dealera Mercedes-Benz, po jednej z rozmów z ojcem, przesiadł się z Porsche do limuzyny klasy S W116. Ale w związku z tym, że Mercedesy z tamtych lat były cenione za wyrafinowanie techniczne i komfort, ale na pewno nie za dynamikę i precyzję prowadzenia, Buschmann pracował nad swoim samochodem, aż ten osiągami dorównał Porsche. To zwróciło uwagę klientów ojca, dzięki czemu, po pewnym czasie Bodo Buschmann założył spółkę z Klausem Brackmannem, a firmę nazwali od pierwszych trzech liter swoich nazwisk. Dziś marka ma swoje przedstawicielstwa w ponad stu krajach na całym świecie.
Źródło:
https://www.brabus.com/en
https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/aktualnosci/mercdes-benz-w-wydaniu-brabus-classic/0j15ljf
https://www.autogespot.pl/niesamowita-historia-brabusa!
https://autokult.pl/30591,za-kulisami-brabusa-najbardziej-niesamowitego-tunera-mercedesa-na-swiecie
https://www.garcarek.pl/historia-brabus-a-wiecej-szybciej-mocniej-gosniej
http://www.brabus-jrtuning.pl/index.php/o-firmie.html