Model R60 powstał w połowie lat 50. minionego stulecia. Jego bazą był sportowy model R69. Po wyposażeniu go w nową ramę i odprężony silnik, nowy model, już oznaczany jako R60, plasował się na czele rankingu niezawodności.
Niezawodność i policja
Wymagał przy tym minimum czynności obsługowych. Dobre osiągi przy relatywnie niewielkiej mocy pozwalały na ciągnięcie wózka bocznego. Z uwagi na powyższe cechy „sześćdziesiątka” była stałym elementem krajobrazu motoryzacyjnego w latach 1950-1970. Tysiące pojazdów tego typu użytkowały różne instytucje a także policja w państwach Europy Zachodniej oraz USA (np. „Żółte Anioły”-pomoc drogowa niemieckiej ADAC oraz USA.)
R60 was developed in the mid 1950s. The base for this model was the R69 sports motorcycle. The R60 was equipped with a redesigned frame and an improved engine. With these characteristics the R60 went to the top of the reliability ranking. It was also easy to use, because it required minimal maintenance. Even though this motorcycle wasn’t the strongest, it could effectively carry a side-car. These advantages made R60 a permanent element of the automotive landscape in the years 1950-1970. Thousands of these vehicles were used by the police and other institutions in Western Europe and the USA (Yellow Angels”, ADAC roadside assistance in Germany).
Inne motocykle
Opisy innych motocykli znajdują się TUTAJ.
Źródło: Galeria Motoryzacji w Podzamczu, Ul. Zuzanka 7B, 42-440 Podzamcze