Zaprojektowany w 1988 roku przez biuro projektowe Giugiaro Italdesign. Do dziś jest niezwykle futurystycznym autem, którym fan Gwiezdnych Wojen by nie pogardził… Zostało zaprezentowane w 1989 roku na Salonie Samochodowym w Turynie. Aztec miał wprowadzać w nowe dziesięciolecie i przyszłość lat 90-tych.
W odróżnieniu od standardowych samochodów w dwumiejscowym nadwoziu przedział pasażerski jest podzielony na dwie symetryczne części. Miejsca kierowcy i pasażera są oddzielone. Pasażer także ma w swojej części kierownicę, która w rzeczywistości jest konsolą bez możliwości kierowania pojazdem.
Panele sterowania znajdują się po obu stronach. Odczyty są dostępne poprzez wprowadzenie odpowiednich kodów i informują o poziomie oleju, płynu chłodzącego, płynu hamulcowego i temperaturze. Komunikacja w samochodzie pomiędzy kierowcą a pasażerem odbywa się jedynie drogą elektroniczną.
Auto wyposażone jest centralnie umieszczony, turbodoładowany, pięciocylindrowy silnik Audi o mocy 200 KM, który rozpędzał samochód do 240 km/h. Połączono go z zawieszeniem i układem przeniesienia napędu Lancii Delty Integrale dając napęd na cztery koła.
Model studyjny doczekał się wdrożenia do produkcji za sprawą japońskiej firmy Myakawa i zafascynowanego właściciela, który wykupił licencję i uzyskał homologację drogową dla Azteca. Trudno określić dokładną ilość wyprodukowanych egzemplarzy, zakładano produkcję około 50 sztuk, wiadomo o 18 sztukach, które na pewno opuściły fabrykę. Kosztowały kilkaset tysięcy dolarów (podawana cena waha się od 225 tysięcy dolarów do 750 tysięcy dolarów).
Dane techniczne:
Długość: 4270 mm
Szerokość: 1971 mm
Wysokość: 1175 mm
Maksymalna prędkość : 241 km/h (150 mph)
Silnik: S-5 DOHC / 20 zaworów / 4 zawory na cylinder
Pojemność skokowa: 2226 ccm