Czyli pełna pasji historia 6 500 koni mechanicznych pośród malowniczych, hiszpańskich wzgórz.

Pod koniec października odbyła się kolejna edycja VIP Exclusive Event Grupy Wróbel – wyjazdów organizowanych przez największego dealera marki Mercedes-Benz w Polsce.
Od 5 lat wrocławska spółka zaprasza wąską grupę klientów do udziału w niezwykłej przygodzie. Tym razem, po włoskiej trylogii przełamanej egzotyką Chin, przyszła kolej na temperamentną Hiszpanię.

Już pierwszego dnia, organizatorzy wyjazdu zapewnili uczestnikom iście hiszpański klimat.

Zaraz po przylocie cała grupa została zabrana do niewielkiego miasteczka Mijas, w którym czekał powitalny lunch w muzeum wina. Kontynuacją andaluzyjskich atrakcji było wieczorne spotkanie w hacjendzie Cortijo de Cortes, gdzie gości przywitała w tradycyjny sposób grupa Bandoleros, by wprowadzić ich do miejsca nasyconego żywiołowymi dźwiękami gitary i ognistymi rytmami flamenco.

Dzień drugi. 14 samochodów z palety Dream Cars, po siedem w każdej z kolumn oraz słyszalny z kilku metrów warkot silników AMG, które jakby z delikatnym zniecierpliwieniem oczekiwały uczestników przejazdu. Po sprawnie przeprowadzonym briefingu, zaproszeni goście wyruszyli ku wschodzącemu właśnie słońcu.

Na początek, precyzyjnie przygotowana trasa poprowadziła kierowców w stronę Rondy jedną z najpiękniejszych, górskich tras w Hiszpanii. W każdym aucie obecny był ekspert Grupy Wróbel, który wskazywał najbardziej charakterystyczne dla danego modelu funkcje i udogodnienia, a w głnikach słychać było co jakiś czas przewodnika stanowiącego słowne tło dla przemijających obrazów. Zaproszeni goście mogli przejechać się każdym z prezentowanych Mercedesów, zarówno na krętych drogach gór Sierra de Ronda, jak i wąskich, ale jakże malowniczych trasach szlaku „pueblos blancos”. Wśród testowanych modeli były zarówno te sportowe, jak SL 63 AMG, luksusowe limuzyny, np. Klasa S Cabrio 63 AMG S czy majestatyczne i ponadczasowe Nowe Klasy G. Pogoda sprzyjała, by opuścić w kabrioletach dachy, odchylić nieco oparcie i delektować się jazdą, krajobrazem – Andaluzją.

Absolutną „wisienką na torcie” były z pewnością przejazdy na torze wyścigowym Ascari. Dla każdego miłnika motoryzacji, to krótkie słowo, oznacza wstrzymanie oddechu i uczucie lekkiego ukłucia w piersiach. Ascari jest obiektem, który został uznany za jeden z najbardziej spektakularnych torów na świecie. Jest najdłuższy w Hiszpanii – jego pętla o długości 5,6 km, z 26 zakrętami charakterystycznymi dla różnych torów świata oraz najdłuższą prostą wśród europejskich torów pozwala poczuć niezwykle ekscytującą atmosferę wyścigów F1. Tor Ascari został stworzony z myślą o osobach ceniących luksus i kochających sporty motorowe.

To tam zabrzmiały szczególnie głno silniki o łącznej mocy ponad 6 500 KM, których ponad połowa reprezentowała wersje Mercedes-AMG. Każdy z gości Grupy Wróbel miał możliwość przetestowania toru osobiście. Najpierw był wybór modelu i stosunkowo wolny przejazd za pilotem oraz instruktaż, w jaki sposób najefektywniej i przy optymalnej prędkości pokonać miejscami mocno pokręcony, ponad pięciokilometrowy tor. W drugim przejeździe pilota już nie było. I choć emocje rosły, to chwila, na którą wszyscy czekali miała dopiero nadejść.

3,2,1 – Go! Tak brzmią ostatnie słowa, które dochodzą do kierowcy, zanim wciśnie pedał gazu miocylindrowej bestii. A później – absolutne skupienie i adrenalina, której poziomu lepiej wtedy nie mierzyć.

– Czegoś takiego nigdy nie przeżyłam – wspomina jedna z uczestniczek – obudziły się we mnie jakieś ukryte dotychczas emocje! Mój mąż twierdzi, że takiej mnie nigdy jeszcze nie widział ? – dodaje z uśmiechem Pani Małgorzata.

Po obfitującym w niewiarygodne wręcz emocje dniu, w przestrzeni luksusowego hotelu Villa Padierna, w którym wakacje spędzała m.in. Michelle Obama, przyszedł moment podsumowania i wręczenia uczestnikom certyfikatów ukończenia szkolenia Dream Cars. W eleganckiej sali, w otoczeniu dzieł sztuki, dyplomy wręczał wiceprezes zarządu Grupy Wróbel – Jacek Jurgielaniec. Do gratulacji dołączył Michał Żebrowski, jeden z uczestników imprezy, Ambasador marki wrocławskiego dealera.

– Każdy z nas potrzebuje chwili, w której nie będzie kalkulować, obliczać zysków czy podejmować kluczowych decyzji. Tego momentu, w którym można po prostu sprawić sobie przyjemność i niczym się nie przejmować. Samochody Mercedes-Benz, będące symbolem luksusu i indywidualności są wprost idealne do tego. A jeśli dołożymy hiszpański klimat, dźwięki gitary i lokalne potrawy, otrzymamy niezwykle energetyczną i esencjonalną mieszankę. – skomentował po evencie Michał Żebrowski.

W palecie przygotowanych przez Grupę Wróbel samochodów, były zarówno kabriolety, roadstery, jak i dynamiczne SUV-y, których różnorodność uczyniła przejazd najpiękniejszymi trasami Andaluzji wyjątkowym przeżyciem.

Pozdrawiam Społeczność portalu KlassikAuto.pl

Justyna Bitt-Rozciecha

tel. +48 882 967 991

[email protected]