Przełomowy model
Benz Parsifal zalicza się do modeli przełomowych wśród wszystkich projektów z fabryki w Mannheim. Benz musiał szybko zareagować na „Rok Mercedesa”, jak brytyjska prasa nazwała rok 1900/1901, który charakteryzował się pojawieniem nowoczesnych konstrukcji tworzonych przez Wilhelma Maybacha.


Parametry techniczne:
Rok produkcji: 1902
Liczba cylindrów / zaworów: 2 / 2
Pojemność silnika: 1527 cm3
Moc: 10 KM
Prędkość maksymalna: 35-40 km/h

Samochód został wyprodukowany w większej liczbie wariantów – zarówno jeżeli chodzi o moc, jak i o chłodzenie. Bez zmian pozostawiono: trzybiegową skrzynię biegów, unikalny design i sprzęgło ze skórzaną wyściółką (aby uniknąć ześlizgiwania się przy pojazdach kierowcy wrzucali garść piasku w mechanizm sprzęgła).

Karl Benz odchodzi
Nacisk na całkowicie nową koncepcję techniczną, a także wysiłki firmy Benz & Cie., by konsekwentnie odróżniać się od przestarzałych form przypominających „wózki bez konia”, posunął się tak daleko, że kierownictwo firmy zaczęło preferować nazwę Parsifal.

Z tego powodu oburzony Karl Benz zdecydował się opuścić firmę w kwietniu 1903 roku. W 1904 r. firma ponownie zaczęła podkreślać tradycyjną markę – Benz, a latem tego samego roku Karl Benz powrócił do firmy.

Źródło: Mercedes-Benz Show w Silesia City Center, 2018 r.
Źródło poniższej fotografii: https://mercedes-benz-publicarchive.com/marsClassic/en/instance/ko/Benz-Parsifal-810-hp.xhtml?oid=4425