Stylowe podróżowanie
Młody Jean Bugatti, syn Patrona, był odpowiedzialny za konstrukcję i rozwój modelu T57. Ten model Bugatti był potężny, cichy i łatwy w obsłudze. Dzięki temu nadawał się do podróżowania, a niektórzy wykorzystywali go do udziału w wyścigach. Prezentowany samochodów pochodzi z 1938 roku. Właściciel podaje najwyższą moc silnika DOHC o pojemności 3300 ccm – 110 KM. Elegancki samochód ma karoserię znanej firmy Carrosserie Hermann Graber z Wichtrach koło Berna w środkowej Szwajcarii.

W latach 1924–1970, po śmierci założyciela firmy zbudowano około 800 specjalnych nadwozi na podwoziach znanych europejskich i amerykańskich marek (Duesenberg, Packard). Wiele z nich było markami brytyjskimi – Rolls-Royce, Bentley, Lagonda. Nie możemy nie wspomnieć, zawartej niemal na wyłączność umowy z brytyjską marką Alvis. W latach 1980–1996 reprezentowali Ferrari jako jego oficjalny szwajcarski importer. Po 2001 roku, po przejęciu tradycyjnych warsztatów renowacyjnych Markusa Scharnhorsta skupili się na odnawianiu zabytkowych pojazdów. Produkty Graber były gwarancją karoserii o doskonałej jakości i walorach estetycznych.

Typ: T57 C
Lata produkcji: 1937–1939
Liczba cylindrów: 8
Pojemność silnika: 3257 ccm
Moc: 160 KM
Prędkość maksymalna: 193 km/h
Ilość wyprodukowanych sztuk: 687 (T57)

Niepotrzebna śmierć
W piątek 11 sierpnia 1939 roku bramy fabryki Bugatti w Molsheim zostały zamknięte przed corocznym świętem firmowym. Trzydziestoletni Jean wyruszył w drogę o dwudziestej pierwszej (o tej porze na drodze nie było już chłopów wracających z pól), aby przetestować T57C Tank, który wygrał 24h wyścig Le Mans. Chciał przygotować go do Grand Prix Bulle w Normandii, które miało się odbyć 3 września. Obrotomierz podświetlał sobie papierosem. Przy prędkości ponad 200 km/h zbyt późno zauważył pijanego, dziewiętnastoletniego rowerzystę, który wjechał na zamkniętą drogę z bocznej ulicy. Próbując go ominąć, uderzył w drzewo. Pijanemu prawie nic się nie stało. GP zostało odwołane, a tego dnia wybuchła wojna.

Źródło: Silesia Supercars – wystawa Bugatti 10-31 października 2019 r.