Dzień dobry,
jeszcze z niego nie korzystam, ponieważ kończymy jej remont. Historia jest barwna – opis na jednym zdjęciu. Kiedy będzie gotowa to oczywiście będę ją pokazywała na wystawach i jeździła, bo do tego są właśnie klasyki najfajniejsze :-). Mam zamiar nałapać wiele kur podczas jazd :-)
Moja IFA F9 jest z 1955 roku – (złapana na wymontowywaniu chłodnicy, niestety cieknie… ).
A dlaczego kocham motoryzację?
Bo ją po prostu kocham i mam ją we krwi. Uwielbiam zabytkową motoryzację, jej historię,opowieści, kształty i zapachy…
To jest to, co mnie najbardziej kręci:-). Dlatego założyłam z mężem stowarzyszenie zabytkowej motoryzacji Classic Moto Story- bo każdy zabytkowy samochód czy motocykl to taka cudowna klasyczna motoryzacyjna opowieść…
IFA F9 była samochodem klasy średniej, produkowanym w latach 1949–1956. Była to konstrukcja bliźniacza z DKW F89. Następcą modelu był F8. Do napędu użyto dwusuwowego silnika R2 o pojemności 0,9 l. Moc przenoszona była na oś przednią poprzez 4-biegową, manualną skrzynię biegów. Samochód został zastąpiony przez Wartburga 311. Wyprodukowano 40 663 egzemplarzy. Przyspieszenie: 0-100 km/h: 39,0 s, prędkość maksymalna: 110 km/h, średnie zużycie paliwa: 8,5 l / 100 km
Pozdrawiam wszystkie dziewczyny, miłośniczki starych samochodów.
Ania Gut z Sopotu