Po II Wojnie Światowej dotknięta zniszczeniami wojennymi fabryka DKW znalazła się w radzieckiej strefie okupacyjnej, a późniejszej NRD.
Dane techniczne:
Silnik: dwusuwowy, jednocylindrowy, chłodzony powietrzem
Pojemność skokowa: 243 cm3
Moc maksymalna: 19 KM
Układ zasilania: gaźnik BVF 28 N1-1
Skrzynia biegów: cztery przełożenia, z dźwignią nożną z lewej strony
Przeniesienie napędu: łańcuch
Hamulce: p/t bębnowe
Zawieszenie: p/t wahacze
Podwozie: rama podwójna, spawana z rur
Koła: 16”, stalowe, szprychowe
Ogumienie: przód 3,00-16, tył 3,50-16
Długość/ szerokość/ wysokość [mm]: 2100 / 680 /970
Masa własna: 156 kg
Prędkość maksymalna: 130 km/h
Okres produkcji: 1968-73!
Motor jest własnością pasjonata zabytkowej motoryzacji, kolekcjonera skuterów Lambretta, założyciela Lambretta Club Polska, Pana Bronisława Kellera z Gliwic.