Kolejnym podczas wyprawy do Włoch zwiedzanym miejscem było „Museo Enzo Ferrari”. Obiekt jest urokliwie położony w cichej i romantycznej dzielnicy Modeny, dwie przecznice od siedziby „Maserati”.

Museo Enzo Ferrari

Muzeum mieści się w dawnej fabryce/warsztacie przodków Enzo Ferrariego. Dziadek Enzo zbudował swój warsztat obok torów kolejowych i naprawiał przede wszystkim tabor. Co ciekawe, nazwisko Ferrari pochodzi od łacińskiego i włoskiego słowa ferrum oznaczającego żelazo (są też tacy, którzy twierdzą, iż rodzina pochodziła z okolic Ferrary, stąd ich nazwisko).

Obecnie budynek jest odnowiony. Jest w nim dawne biuro, w którym przesiadywał również twórca super samochodów, są silniki, podwozie, bolid i jedno z aut współczesnych. Są też obrazy wszystkich modeli i silników Ferrari zbudowanych w całej historii marki. Obok dawnego warsztatu i zabudowań mieszkalnych znajduje się ultranowoczesny obiekt „wrzynający się” w trawnik i przykryty żółtą blendą (pierwsze auta Ferrari były w tym kolorze!). W tym futurystycznym budynku znajdują się wyselekcjonowane, przełomowe modele marki, w tym zbudowane w 1 egzemplarzu (nawet jeden hiper roadster z 2023 r.).

Jest też ekspozycja materiałów wykończeniowych, kierownic, kolorów lakierów itd. Co parę chwil przygasa światło i sufit oraz ściany stają się ekranem, na którym wyświetlany jest życiorys Enzo i historia marki – od wczesnego dzieciństwa, poprzez uczestnictwo w rajdach i wyścigach, po odbieranie laurów, nagród i ciągłe dążenie do zbudowania jeszcze lepszego samochodu, ponieważ „najlepszym modelem Ferrari będzie ten następny!” – to jedna z maksym twórcy Ferrari.

Ferrari red

Kolor czerwony sportowych, włoskich samochodów wziął się z przedwojennego sposobu oznaczania pojazdów drużyn narodowych startujących w międzynarodowych imprezach, i tak: Anglicy mieli przypisany kolor „british racing green”, Francuzi – błękit, Niemcy – kolor srebrny, a Włosi – czerwony…

Największy kalendarz imprez motoryzacyjnych w Polsce:

Szczegóły na cały rok: https://klassikauto.pl/kalendarz/ Jest on na bieżąco uzupełniany!

Patronat medialny KlassikAuto.pl