W minioną sobotę odbył się XX Jubileuszowy Ostrowski Rajd Pojazdów Zabytkowych. Rozpoczęcie miało miejsce w Nowych Skalmierzycach, gdzie stawiło się 40 załóg: motorowerami (przeważały Simsony i eMZ), motorami (BMW, SHL, 1 Gazela z przyczepką), pojazdami terenowymi i samochodami osobowymi (m.in. Peugeot 301 z lat 30-tych XX w. w stanie oryginalnym, Syrena 104 i 106, Morris Minor 1000 itp.). Wójt Gminy Nowe Skalmierzyce przyznał 3 puchary za najładniejsze pojazdy zlotu (motor eMZ, Tatra T-87 z 1939 r. i Fiat Uno 1,4 i.e.S za nie tylko wygląd, ale i rodzinną historię oraz stale aktywne wykorzystywanie do podróży, rajdów i spotów).
Nowe Skalmierzyce
W tej miejscowości wykonaliśmy również 4 próby sprawnościowe (slalom z piłeczką trzymaną przez pilota na chochli, cofanie do przeszkody na odległość 40 cm, dojazd bokiem najbardziej wystającą częścią pojazdu do przeszkody na odległość 70 cm i najeżdżanie prawym przednim kołem na łatki rozłożone na bruku). Wbrew pozorom – konkurencje trudne i wymagające bardzo dobrej znajomości i opanowania swego auta.
Trasa rajdu
Miała ok. 100 km i przebiegała m.in. przez lotnisko i pole golfowe w Lewkowie, gdzie czekało zadanie trafienia 5 piłkami golfowymi w dołek, plażę nad Zalewem Jeziora Gołuchowskiego w Gołuchowie oraz przez Raszków, gdzie rajdowcy mogli posilić się wojskową grochówką.
Zakończenie rajdu miało miejsce na Rynku w Ostrowie Wielkopolskim, na którym oprócz załóg Rajdu pojawili się inni miłośnicy pojazdów historycznych, m.in. samochodami amerykańskimi i angielskimi. Bardzo liczne rzesze oglądających podziwiało zgromadzane pojazdy i wręczenie pucharów.