Model został przygotowany jako flagowa limuzyna Skody produkowana w latach 1934 -1949. Duże i  wygodne auto zasługiwało na słowo „super” w nazwie.


W fabryce Skody w Mlada Boleslav jeszcze przed II Wojną Światową rozpoczęto produkcję modelu 640 Superb oraz Superb 3000. Wybuch wojny nie przeszkodził wprowadzić modyfikacji i produkcji nowego modelu Superb 4000  o imponującej pojemności 3991 cm³ i V8, które rozpędzało auto do 135 km/h.

Przestronne wnętrze i szerokie tylne kanapy zapewniały komfort jazdy a duże pojemności (ponad 2000 cm³ ) pozwalały rozpędzić auto do ponad 100 km/h.

Wymiary też wzbudzały respekt: 570 cm długości, 180 cm szerokości i 175 cm wysokości. Nieco mniejszy silnik Skody Superb 3000 wykorzystywano w samochodach wojskowych z napędem na cztery koła.