Co zrobiłem?
Rocznik: 1978
Silnik/moc fabryczna: 1600 ccm, oryginalny boxer – 50 KM
Felga/opona: Oryginalna felga, opony z białym pasem.
Pierwszym krokiem było całkowite rozebranie auta na części pierwsze. Następnie ogórek pojechał do częściowego piaskowania, po którym została zrobiona blacharka (pół auta ma nowe blachy). Po tych zabiegach przyszedł czas na przygotowanie do malowania. Po kilkudziesięciu godzinach przygotowań można było malować. W tym czasie zbierałem nowych fanty bądź odrestaurowywałem oryginalne części. Po 4 latach pracy ogórek wyjechał na pierwsze zloty. Może auto nie szura po ziemi i dla wielu stoi za wysoko, ale przy takim projekcie nie możemy wymagać, że musi być mega gleba.
Co zrobiłem?
Opis modyfikacji stylistycznych:
Ogórek się nie zmienił. Jedynie barwy ma nieoryginalne, zielony to kolor metalik z palety Toyoty, biały (mleczny) to kolor z palety Fiata. Transporter dostał również daszek przeciwsłoneczny, dodatki chromowane jak daszki nad lampami, dodatkową lampę – halogen oczywiście z epoki koloru żółtego. Jako gadżet posiada również kratki do szyb.
Wnętrze:
Wnętrze to całkowity custom począwszy od zabudowy audio, poprzez lożę, po dębowy barek. Całe wnętrze, wszystkie czarne elementy dostały nowy kolor identyczny jak góra nadwozia. Tapicerka jest nowa, robiona na zamówienie, z podwójnymi przeszyciami, a podsufitka jest z alcantary. Jest też sporo detali, niewidocznych na pierwszy rzut oka, takich jak motyw Bili, które znajduję się na wentylkach, ryglach w drzwiach czy też gałce zmiany biegów.
Opis modyfikacji mechanicznych:
T2 mechanicznie złożony jest od zera na nowych częściach bez przeróbek. Jedyna kwestia jaka została zmieniona to wysokość. Klasyk został posadzony niżej o około 15cm.
Opis modyfikacji car-audio:
Car audio zostało zbudowane od zera, ma 6 głośników w tylnej zabudowie od firmy Powerbass, które są napędzane przez wzmacniacz Blaupunkt. Z przodu w drzwiach założyłem dodatkowe głośniki dwudrożne firmy Sony, a całości nadaje dźwięk radio Pioneer.
Na zakończenie o kilku wyróżnieniach. To dopiero pierwszy sezon, ale już są pierwsze nagrody. Między innymi ze zlotu VAGa w Dynowie czyli tzw DynóWVce (zajął pierwsze miejsce w konkursie TOP 3 publiczności), Puchar Konesera 2014 Zlot Drynda, Najładniejszy Samochód Zabytkowy Biłgorajskiego Spotkania Miłośników Zabytyków, 2-gie miejsce w konkursie facebookowym Autorud Rzeszów.
Dodatkowe informacje: http://www.facebook.com/VWTransporter78
Pozdrawiam Czytelników KlassikAuto.pl
Tomek
PS. Ogórek jest do sprzedania z powodu kolejnych projektów.