Przyglądając się krajobrazowi dzisiejszych dróg, bez zbędnego trudu dostrzeżemy, że jego znaczną większość stanowią SUV-y, które możemy określić „samochodami terenowymi dla każdego”. Wysoki wzrost ich popularności w ostatniej dekadzie spowodował, że większość światowych koncernów motoryzacyjnych, chcąc podążać w zgodzie z duchem czasów (tzn. popytu) i wymaganiom swoich klientów, dysponuje w swojej ofercie wyżej zawieszonym i dość przestronny modelem.

Jak było dawniej? Volvo z czasów „przedSUVowych”

Rodzinne kombi z lat dziewięćdziesiątych, które swoimi osiągami zawstydzało niejeden sportowy samochód? Takie właśnie było Volvo 940 Turbo 16 Valve, które powstawało w latach 1990-1998.

Podobnie jak poprzednik, model 740, Volvo 940 było wzorem w zakresie bezpieczeństwa. Trwała niczym  skała konstrukcja, poduszki powietrzne, elektroniczne systemy wspomagające kierowcę, a nawet trzypunktowe pasy bezpieczeństwa dla pasażerów tylnej kanapy były standardem dla tego samochodu. Pakowny bagażnik mógł maksymalnie osiągnąć ponad 2000 litrów pojemności, przez co można było przewieźć w nim praktycznie wszystko, czego potrzebowała cztero lub pięcioosobowa rodzina. W przypadku montażu dodatkowego bagażnika dachowego, wóz można było doposażyć w opcjonalne relingi dachowe.

Nie zapominajmy jednak, że topowa wersja Turbo z 2,3-litrowym silnikiem benzynowym (190KM), bez trudu osiągała ponad 200 km/h. Produkowano ją do 1994 roku, natomiast turbodoładowany motor można występował też w słabszej, 165-konnej odmianie, którą oferowano do końca produkcji. Dostępny na pokładzie Volvo tempomat nie tylko umilał typowo autostradową jazdę, ale mógł też wpłynąć na mniejsze zużycie paliwa. Volvo 940 Turbo posiadało fabryczny szyberdach, elektrycznie sterowane szyby, a nawet zagłówki składające się automatycznie razem z tylnym siedzeniem. Podstawowym udogodnieniem były też podgrzewane i regulowane lusterka.

Już w tamtych czasach Volvo poświęcało uwagę efektywnym metodom kontroli emisji spalin.

Wybór takiego Volvo w wielu przypadkach był doskonałym kompromisem między komfortowym kombi, a samochodem kupowanym dla czystej zabawy, który może być świetnym „sleeperem”. Zanim nastały czasy SUV-ów, wytwarzane przez szwedzki koncern kombi często uznawano za prawdziwych liderów w swojej klasie.

Kanciasta sylwetka dla wielu pasjonatów youngtimerów wciąż jest uznawana za ikoniczną.

Czy można jednak połączyć wystawianą na próby codziennego życia użytkowość auta z wygodą i nowoczesnymi technologiami? W 2002 roku po raz pierwszy udowodniła to marka Volvo, prezentując światu generację XC90, która od razu podbiła ten segment w świecie motoryzacji. Prezentowane podczas odbywających się w Detroit targów motoryzacyjnych Volvo było pierwszym samochodem tego typu w historii marki. Co więcej, prócz luksusowych dodatków i ogromnej przestrzeni wewnątrz było jedną z najbezpieczniejszych pozycji na rynku. Przez 14 lat produkcji, model XC90 przetarł nieznane wcześniej szlaki, dając tym samym początek nowej erze w dziejach szwedzkiego koncernu.

SUV na miarę dzisiejszych czasów?

W aktualnej ofercie Volvo występuje aż 8 pozycji typu SUV. Każdy z nich został zaprojektowany z myślą o odpowiedniej grupie odbiorców, którzy oczekują od  samochodów sprawdzonych technologii oraz innowacyjnych rozwiązań. Rozpatrując kategorię modeli napędzanych jednostkami benzynowymi mild hybrid, mamy do wyboru trzy modele.

Ich paletę otwiera Volvo XC40, którego naturalnym środowiskiem jest miejska dżungla. Za sprawą przemyślanej funkcjonalności i nowoczesnego silnika B3 o mocy 163 KM, każda przejażdżka będzie niezapomnianą przygodą. Posiadająca klasę ekologiczną Euro6d jednostka, setkę osiąga w czasie zaledwie 8,6 sekundy. Decydując się na kompaktowe XC40 docenisz też znaczenie słowa ekonomia. Jego średnie spalanie wynosi 6,6/100km. ZOBACZ korzystną finansowo ofertę wersji Essential.

Miłnicy nieco większych gabarytów z pewnością docenią funkcjonalne walory Volvo XC60, które równie dobrze co w mieście, sprawdzi się także na wyboistych bezdrożach. Produkowane od 2017 roku, drugie wcielenie tej generacji dostępne jest aż w 6 wersjach wyposażenia. W standardzie otrzymasz 4 letnią subskrypcję usług cyfrowych, system antykolizyjny Oncoming Lane Mitigation, kamerę Park Assist, dwustrefowy system klimatyzacji, system audio High Performance oraz nowoczesne reflektory w technologii LED. KLIKNIJ TUTAJ i stwórz swój ideał, do woli konfigurując wyposażenie nowego XC60.

Jak dobra jest nowa generacja Volvo XC90? Trudno opisać to słowami. To samochód dla osób, które kochają dobry gust w skandynawskim wydaniu. Inspirowany bogatą przeszłcią SUV uważany jest za jeden z najbezpieczniejszych samochodów w historii Volvo. Wynik ten zapewnia zastosowanie adaptacyjnego tempomatu, tylnego oraz przedniego układowi wspomagania parkowania oraz systemów Pilot Assist i BLIS. Dzięki technologiom na najwyższym poziomie przekonasz się jak to jest być liderem w swojej klasie. Warto samemu SPRAWDŹIĆ na czym polega wyjątkowość XC90.

Przedstawione wyżej modele znajdziesz w autoryzowanym salonie Volvo Car Wrocław-Bielany w przystępnych ratach najmu (3 lata, wpłata 20%, limit do 10 000 km rocznie) lub atrakcyjnych ofertach zakupu:

  • XC40 – cena od 144 300 zł brutto i rata 820 zł netto miesięcznie (B3 Essential mild hybrid benzynowy)
  • XC60 – cena od 186.950 zł brutto i rata 990 zł netto miesięcznie (B4 Core mild hybrid benzynowy)
  • XC90 – cena od 294 700 brutto i rata 1690 zł netto miesięcznie (B5 AWD Core mild hybrid benzynowy)

VOLVO CAR WROCŁAW-BIELANY
Wrocławska 1
55-040 Bielany Wrocławskie
Tel.: 71 722 10 00


Zdjęcia: Volvo Car Wrocław Bielany, Krystian Tomala
Źródła informacji: Volvocarwroclawbielany.pl, archiwalne materiały reklamowe Volvo