Mercedes-Benz W154 był samochodem wyścigowym zaprojektowanym przez Rudolfa Uhlenhauta. W154 startował w sezonach Grand Prix 1938 i 1939 i został wykorzystany przez Rudolfa Caracciolę do zdobycia mistrzostwa Europy w latach: 1935, 1937 i 1938. W154 powstał w wyniku zmiany zasad przez sportowy organ zarządzający AIACR, który ograniczył pojemność doładowanego silnika do 3000 cm3. Wg historyków motoryzacji to jeden z najlepszych, wyścigowych samochodów wszech czasów.

Producent: Daimler-Benz A.G., Stuttgart, Niemcy
Pojemność silnika: 2962 cm3
Moc: 484 KM
Maksymalna prędkość: 315 km/h

Poprzedni samochód Mercedesa, doładowany W125 o pojemności 5700 cm3 nie mógł być zatem zakwalifikowany. Firma zdecydowała, że nowy samochód oparty na podwoziu W125 i zaprojektowany zgodnie z nowymi przepisami byłby lepszy niż modyfikacja istniejącego. Pomimo zastosowania tego samego podwozia co w samochodzie z 1938 r., w sezonie 1939 r. użyto inne nadwozie, a silnik M154 użyty w 1938 r. zastąpiono przez M163. Przez użycie tego nowego silnika samochód z 1939 r. jest często mylnie określany jako Mercedes-Benz W163.

In the second half of the 1930s, European Grand Prix racing circuits were dominated by German Mercedes-Benz and Auto-Union racing cars, which had no competition for their excellence. The top design of that era was the single-seater Mercedes Benz W154 from 1938 and 1939, which a number of automobile historians regard as the best racing car of all time. Behind the wheel of the car on display, which is preserved in remarkably original condition, sat Rudolf Caracciola, the most successful driver of the Mercedes Benz works team and three times winner of the European championship in 1935, 1937 and 1938. In both the 1938 and 1939 seasons, Caracciola won a total of four second places with this car and in July 1939 won the last pre-war German Grand Prix on the Nürburgring.
Racing car with a supercharged liquid-cooled four-stroke vee twelve-cylinder DOHC engine placed length-wise behind the front axle and with rear-wheel drive.

Źródło:
Národní technické muzeum
Kostelní 42, 170 78 Praha 7
www.ntm.cz

https://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_W154