BSA Model L to brytyjski motocykl produkowany przez Birmingham Small Arms Company (BSA) w ich fabryce, w Armory Road, Small Heath, Birmingham od 1923 do 1924 roku.


Producent: BSA Motorcycles Ltd., Birmigham, Wielka Brytania
Max. prędkość: 80 km/h
Waga: 101 kg

BSA model L został wprowadzony jako jeden z ostatnich modeli z płaskim zbiornikiem paliwa. Wyposażony był w silnik górnozaworowy, czterosuwowy o pojemności 349 cm3 , który generował 5,5 KM. Skrzynia biegów: ręczna, trzystopniowa. Hamowanie z przodu i z tyłu osiągnięto poprzez nałożenie klocka ciernego na felgę. Model ten odniósł sukces na Scottish Six Days Trial oraz International Trials in Sweden w 1923 roku.



Among the most talented agents of foreign firms were the Šulc brothers from the Prague. They selected the English make BSA – one of the biggest motorcycle producers of the interwar years. The “Besárny”, as BSA machines were nicknamed in Czech, were not absent at any important motorcycle event here. The Šulc Brothers company weathered the great economic depression at the beginning of the 1930s and also the years of German occupation as one of the few representative agencies of foreign makes. It was only the Communist coup d’ état in 1948 that put an end to their operations.

Źródło:
Národní technické muzeum
Kostelní 42, 170 78 Praha 7
www.ntm.cz

https://en.wikipedia.org/wiki/BSA_Model_L