Minerva – belgijski luksusowy samochód, jeden z przedwojennych automobili, który upodobały sobie koronowane głowy i międzynarodowe gwiazdy filmowe. Założeniem firmy było produkowanie najbardziej komfortowych samochodów na świecie.


W 1897 roku w Antwerpii  Sylvain De Jongh wraz z bratem zakładają firmę produkującą rowery, zaczynają montować do nich silniki i szybko zakład zmienia profil na motocykle. Rodzinna firma zyskuje rozgłos i prestiżowy charakter dzięki testowemu kierowcy – Janowi Olieslagerowi, który wygrywa dla Minervy wiele prestiżowych wyścigów. Bracia pilnie śledzą popularne trendy i w 1903 roku montują swój pierwszy samochód – mały Voiturette. Bardzo szybko wprowadzają mocniejsze silniki, które staną się ich znakiem rozpoznawczym.

Międzynarodową sławę samochody Minerva zdobywają w 1913 roku, jednak nie na długo. Wybucha I Wojna Światowa i produkcja zostaje wstrzymana. Dopiero w 1919 roku udaje się odbudować fabrykę.Za to samochody ją opuszczające są jeszcze bardziej luksusowe, zdobniejsze i przede wszystkim znacznie większe.

Minerva od 1922 roku na stałe wpisuje się w świat wielkiej motoryzacji i skutecznie konkuruje z tak prestiżowymi markami jak: Rolls Royce, Isotta Fraschini, Hispano-Suiza czy Duesenberg. Kryzys finansowy w 1931 roku zakończył pasmo sukcesów marki. W 1934 roku firma bankrutuje. Z pozostałych części belgijska Imperia montuje jeszcze Minervę do1938 roku, kiedy to ostatni samochód opuszcza fabrykę.

Najbardziej luksusowym modelem Minervy był typ AL, który został wprowadzony na rynek w 1929 roku i zaprezentowany na Paryskim Motor Show. Był to imponujących rozmiarów samochód z miocylindrowym silnikiem o mocy 40 KM i pojemności ponad sześciu litrów.

Typy produkowanych samochodów:
• NN (silnik 4-cylindrowy, 3560 cm3, 20 KM)
• MLT
• AK
• AL
• M4