W dniach od 12 do 16 lipca 2023 r. w Beskidach po raz kolejny podziwialiśmy wspaniałe pojazdy zabytkowe – uczestników 44. edycji międzynarodowego rajdu. Tradycyjnie już było to wydarzenia objęte honorowym patronatem Prezydenta Miasta Bielska-Białej.

Do tegorocznego Rajdu zgłosiło się załogi z Polski, Austrii, Czech, Niemiec i Słowacji. Do uczestnictwa w rajdzie dopuszczono załogi na pojazdach wyprodukowanych w latach 1911-1991  o wysokim stopniu oryginalności.

Program imprezy był ciekawy, zarówno dla uczestników, jak i widzów, którzy mieli okazję podziwiać zawodników na trasie.

44. Międzynarodowy Beskidzki Rajd Pojazdów Zabytkowych

W środę 12 lipca w godzinach popołudniowych załogi bezpiecznie dotarły do bazy Rajdu, którą w tym roku  był SPA Hotel META w Szczyrku. Po badaniach technicznych i wieczornej kolacji uroczyście ogłoszono rozpoczęcie 44. Międzynarodowego Beskidzkiego Rajdu Pojazdów Zabytkowych.

Trasa rajdu

Rajd rozpoczął się w czwartek o godz. 9.00. Załogi wyjechały w kierunku Węgierskiej Górki, przez Istebną, do Wisły i z powrotem do Szczyrku. Z kolei w piątek na trasie przewidziano wizytę w Suchej Beskidzkiej, a w sobotę wyprawę do zamku w Grodźcu i finałowy pokaz elegancji na placu Ratuszowym w Bielsku-Białej. Rozdanie pucharów i uroczyste zakończenie Rajdu nastąpiło podczas balu komandorskiego w sobotni wieczór. Ostatnie wspólne chwile dla zawodników przewidziano w niedzielny poranek i po wspólnym śniadaniu uczestnicy udali się w drogę powrotną do domu.

Organizator rajdu

Głównym Organizatorem Rajdu była Komisja Pojazdów Zabytkowych Automobilklub Beskidzki przy współpracy z Urzędem Miasta Bielska-Białej, Urzędem Miasta w Szczyrku, Zarządem Głównym Polskiego Związku Motorowego oraz licznymi partnerami, sponsorami i patronami medialnymi.

Od wielu lat portal KlassikAuto.pl z przyjemnością odwiedza wybrane punkty rajdu, by przygotować relacje z tego wydarzenia. Cieszymy, że i tym razem mogliśmy, wraz z liczną publicznością, podziwiać wspaniale zachowane pojazdy zabytkowe i ich właścicieli. Tegoroczna impreza należy do bardzo udanych.  Gratulujemy Organizatorom sukcesu z uwagi na możliwość kontynuowania wieloletniej tradycji po przerwie pandemicznej.

Kto uczestniczył w rajdzie?

Zachęcamy do obejrzenia naszej relacji fotograficznej z sobotniego pokazu elegancji, na którym zaprezentowały się następujące zabytkowe samochody:

  1. Alfa Romeo Spider 115 z 1991 r.
  2. Austin Healey 3000 BJ7 z 1962 r.
  3. Austin Healey 3000 MKIII z 1967 r.
  4. AWZ P70 Zwickau z 1958 r.
  5. BMW 2002TI z 1970 r.
  6. BMW 315/1 Cabrio z 1935 r.
  7. BMW 320i
  8. Cadillac Convertible Serie 62 z 1941 r.
  9. Chevrolet 3100 Pick-up z 1953 r.
  10. Chevrolet Corvette C1 Cabrio z 1961 r.
  11. Chrysler 75 Roadser z 1929 r.
  12. Citroen 11B z 1954 r.
  13. Citroen B14G z 1926 r.
  14. Citroen CX2000 z 1975 r.
  15. Citroen DS ID 19 z 1962 r.
  16. Cord Sportsmen 8/10 8/10 z 1966 r.
  17. Fiat 125P 125P z 1971 r.
  18. Fiat 126 z 1976 r.
  19. Fiat 126P 650 z 1986 r.
  20. Fiat 128 Berlina z 1971 r.
  21. Fiat 132 P 1800 z 1977 r.
  22. Ford A Sport coupe z 1929 r.
  23. Ford A z 1928 r.
  24. Ford Model Tourier Tin Lizzy z 1911 r.
  25. Ford Mustang Cabrio z 1967 r.
  26. Ford Mustang Coupe z 1967 r.
  27. Ford Mustang Fastback z 1965 r.
  28. Hudson Super Six z 1928 r.
  29. Jaguar XK 150 z 1958 r.
  30. Lancia Fulvia Coupe Monte Carlo z 1972 r.
  31. Mazda 1800 Sedan z 1971 r.
  32. Mclaughlin H-45 Torpedo z 1919 r.
  33. Mercedes-Benz 124 z 1991 r.
  34. Mercedes-Benz 190SL z 1959 r.
  35. Mercedes-Benz 380SL z 1984 r.
  36. Mercedes-Benz 190D z 1956 r.
  37. Mercedes-Benz 280 SE z 1963
  38. Mercedes-Benz W111 coupe 1963
  39. Mercedes-Benz 170 V cabrio A z 1938 r.
  40. Mercedes-Benz 170DS z 1952 r.
  41. Mercedes-Benz 560 SL 1987?
  42. MG TB z 1939 r.
  43. MGB GT z 1973 r.
  44. Packard 733 Standard z 1930 r.
  45. Peugeot 201 Coupe z 1932 r.
  46. Porsche 911 Speedster z 1989 r.
  47. Porsche 911 Targa z 1983 r.
  48. Rolls Royce Silver Cloud III Sedan z 1964 r.
  49. Seat 600E Sedan z 1972 r.
  50. skoda S100 z 1971 r.
  51. Steyr Puch 500D z 1959 r.
  52. Studebaker Commander Regel Deluxe z 1948 r.
  53. Tatra 30 z 1930 r.
  54. Tatra T600 Tatraplan z 1952 r.
  55. Toyota Starlet DX z 1986 r.
  56. Trabant 601S z 1977 r.
  57. Triumph TR3A 1960 r.
  58. VW 1303S z 1972 r.
  59. VW Garbus 1200 z 1972 r.

Od Redakcji:
Zachęcamy do nadsyłania zgłoszeń wszelkich wydarzeń motoryzacyjnych. Wystarczy mail na adres: [email protected]

Kalendarz imprez

Zapraszamy do regularnego odwiedzenia największego w Polsce kalendarza imprez motoryzacyjnych. Wszystkie wydarzenia motoryzacyjne na cały rok są tutaj: https://klassikauto.pl/kalendarz/ Kalendarz jest na bieżąco uzupełniany!

Patronat medialny

Warto skorzystać również z naszego patronatu medialnego. Tutaj są podstawowej informacje: https://klassikauto.pl/zasady-obejmowania-patronatow-przez-klassikauto-pl/