Pod koniec lat 20. i 30. niemiecka poczta znacznie przyczyniła się do rozwoju w produkcji omnibusów, regularnie składając zamówienia na takie pojazdy. Standardowe wyposażenie „Postbusa” obejmowało również skrzynkę pocztową na pokładzie.
Rok produkcji: 1936
Producent: M.A.N.
Typ konstrukcji: Omnibus / 22 miejsca siedzące
Silnik: Henschel, 6-cylindrowy
Moc / pojemność skokowa: 80 PS / 6788 cm3
Długość: 7200 mm
Wysokość: 3100 mm
Masa własna: 4968 kg
Szerokość: 2400 mm
Prędkość maksymalna: 75 km/h
W 1934 roku ministerstwo usług pocztowych wraz z komunikatem nr 34 ogłosiło, że pojazdy używane w operacjach pocztowych nie muszą już być pomalowane na żółto, ale na czerwono – odcień RAL 840 B2 (obecnie RAL 3000). Po przejściu na emeryturę były „Reichspostbus” był gotowy na złomowisko, jednak pracownicy MAN przywrócili go do pierwotnego stanu.
Baujahr: 1936
Hersteller: M.A.N.
Aufbauart / Ausführung: Omnibus / 22 Sitzplätze
Motor: Henschel, 6-Zylinder
Leistung / Hubraum: 80 PS / 6708? ccm
Länge: 7200 mm
Höhe: 3100 mm
Leergewicht: 4968 kg
Breite: 2400 mm
Höchstgeschwindigkeit: 75 km/h
Die deutsche Reichspost trieb in den späten 20er und 30er Jahren durch regelmäßige Auftragsvergabe den Omnibusbau deutlich voran. Zur Standardausrüstung des Postbusses gehörte auch der Briefkasten an Bord. Im Jahre 1934 hat das Reichspostministerium mit der Bekanntmachung Nr. 34 festgelegt, dass die im Postbetrieb verwendeten Fahrzeuge nicht mehr gelb, sondern rot RAL 840 B2 (heute RAL 3000) lackiert sein müssen. Der ehernalige Reichspostbus war nach seiner Ausmusterung reif für den Schrottplatz. Von MAN Mitarbeitern wurde er wieder in den Originalzustand versetzt.
Źródło: Kundencenter München