
Zabytkowe samochody na „Szlaku rezydencji Ziemiańskich”.
W niedziele 21 września 2014r. odbył się VI Pleszewsko – Dobrzycki Rajd Pojazdów Zabytkowych, listę startową zamknięto przy 80 pojazdach, ale chętnych było znacznie więcej. Frekwencja nie powinna dziwić, ponieważ Rajd ma już swoją renomę i zawsze jest profesjonalnie przygotowany a Automobilklub Ostrowski prężnie działa i zrzesza wielu właścicieli pojazdów zabytkowych.





Bazą rajdu był pałac w Dobrzycy, gdzie po odprawie zabytkowe pojazdy ruszyły na trasę. Pierwszym przystaniem był Pałac Orli, gdzie uczestnicy w ramach zadania odgadywali marki pojazdów. Postój umilał poczęstunek przygotowany przez właścicieli pałacu.
Dłuższy postój połączony z trzema próbami sprawnościowymi wyznaczono na placu przy zamku w Koźminie Wielkopolskim, na miejscu była także możliwość zwiedzenia muzeum.
Kolejnym etapem rajdu był powrót do Dobrzycy i prezentacja pojazdów licznie zgromadzonej publiczności. Zakończenie zorganizowano na rynku w Pleszewie, gdzie po występie zespołu CASHflow wręczono puchary.
Najstarszym pojazdem zlotu był Fiat Tipo 520 z 1928 roku. Warte obejrzenia też były auta: Peugeot 301 LR z 1933 roku, Jeep Willys MB z 1942 oraz jedyny egzemplarz w Polsce Glasa 1300 GT z 1966 roku.
foto: Andrzej Zwierzchowski