Witam pasjonatów klasyków. Przedstawiam Państwu swojego Packarda. Opowiem też o jego utrzymaniu.

Ikony motoryzacji

Na stałe mieszkam w USA, na przedmieściach Chicago. Od kiedy pamiętam zawsze byłem pasjonatem starych samochodów, a przede wszystkim tych z lat 50-tych. Dla mnie to najpiękniejsze samochody, jakie kiedykolwiek powstały. Po prostu ikony motoryzacji.

Jestem właścicielem (a w zasadzie moja córka, bo to był prezent na16 urodziny)😉 oryginalnego Packard Patrician Custom z 1954 roku.

Pierwszy Packard powstał w roku 1899 i był produkowany do roku 1958. Ten nasz oldtimer jest oryginalny, beż żadnych przeróbek i unowocześnień. Jak na 70-cio latka jest w bardzo dobrym stanie technicznym i wizualnym.

Kilka danych:

  • Rok produkcji: 1953-1954
  • Silnik: Packard, rzędowy (R8)
  • Moc silnika: 395-cubic- inch (5,990 cc), 212hp(158kW)
  • Skrzynia biegów: automatyczna, 2 biegowa

W okresie letnim bierzemy udział w wystawach i zlotach klasyków. Muszę się pochwalić, że kilka nagród zdobyliśmy już przez okres posiadania tej perełki. Następny oldtimer, który zawita do naszego garażu to będzie Ford Model A rat rod z 1930 roku.

Czy ten samochód jest trudny w utrzymaniu? Jakie są koszty?
Jeżeli samochód jest zadbany i zakładając że wszystko w nim pracuje tak jak powinno, to koszt utrzymania nie jest duży. Wymiana oleju dwa razy w roku, na początku sezonu i po jego zakończeniu wraz z przeglądem Packarda, to koszt około $200. Najwięcej pieniędzy wydaje się na „środki kosmetyczne”. Aby utrzymać oryginalny kolor lakieru, używane są specjalne pasty i płyny. Wszystko oczywiście jest wtedy robione ręcznie i trzeba na to poświęcić dużo czasu.

Czy są dostępne do niego części zamienne? Są drogie?
Packard jest samochodem, który jest bardzo ceniony w świecie poważnych kolekcjonerów, zwłaszcza tych z lat 30-tych i 40-tych. Części są drogie, ale są dostępne. Packard posiada sprzedawców części na całym świecie, między innymi w Polsce.

Na co należy zwrócić uwagę kupując takie auto?
Jedyną radę jaką mogę udzielić osobie chcącej kupić klasyka/stary samochód, to … „zastanów się, jaki chcesz samochód”. Czy chcesz wydać więcej pieniędzy i cieszyć się od razu jazdą, czy wolisz kupić „grata”, w który włożysz „tonę” pieniędzy i nigdy nie będzie wart tyle, ile w niego zainwestowałeś.

Poza tym istotne są priorytety remontowe. To oczywiście w sytuacji, gdy samochód jest sprawny. Trzeba zastanowić się, co naprawiać w pierwszej kolejności, co jest najważniejsze i czy ma się wystarczające na ten cel środki finansowe. Nie warto robić wszystkiego naraz, bo można danego projektu nie skończyć. Udzielił mi tej rady, znany w świecie budowy samochodów, VooDoo Larry.

Pozdrawiam Czytelników KlassikAuto.pl
Tom Korzeniowski i Anna Szczerba z Chicago

Remont klasyka!

Wyremontowałeś samochód? Napisz do nas

Zapraszamy Państwa, aby na bieżąco dzielić się z nami swoją wiedzą i informacjami nt. remontu / renowacji swojego samochodu. Napiszcie, jak wyremontowaliście swój samochód. Można posłużyć się przykładowymi pytaniami, które są TUTAJ

Laur KlassikAuto

Przy okazji – zbieramy informacje, aby w przyszłci oznaczyć na mapie Polski miejsca, gdzie znaleźć można dobre warsztaty samochodowe dla klasyków. Najlepsi będą mogli ubiegać się o „Laur KlassikAuto.pl” . Będzie to też okazja do zaprezentowania się szerszemu gronu potencjalnych klientów.