Legendarny, ciężki, terenowy motocykl z napędem na koło wózka bocznego. Posiadał cztery przełożenia, reduktor, bieg wsteczny i blokadę mechanizmu różnicowego.
Dodatkowo został wyposażony w zaczep pozwalający na holowanie przyczepki lub lekkiego działa. Był zaprojektowany do przewożenia trzech żołnierzy w pełnym ekwipunku, z bronią osobistą, zapasem amunicji i jednym RKM.
Zündapp KS 750 – niezwykła maszyna
Motocykl wyróżniał się solidnością i starannością wykonania. Niezwykle sztywna rama, przednie zawieszenie ze sprężynami ukrytymi wewnątrz rur, duży prześwit, terenowe koła z możliwością założenia łańcuchów, hydrauliczne hamulce składały się na ten niezwykły projekt wyznaczający granicę rozwoju motocykla wojskowego.
One of most famous Zündapp models: a heavy off-road motorcycle with a shaft-driven sidecar wheel. It features a four-speed transmission, reverse gear and a locking differrial. A trailer hitch has been added to tow a trailer or a light cannon.
This motorcycle had been designed to caryy three solidiers in full gear, with personal guns, ammunition supplies and one LMG machine gun. It was robust, trustworthy and built with a great care to details. Exceptionally rigid frame, front suspension with springs hidden inside the pipes, high ground clearance, off-road wheels adjusted for tire chain use and hydraulic brakes: all these improvements pushed this unique design to the very limits of the possible development of military motorcycle.
Źródło: Galeria Motoryzacji w Podzamczu, Ul. Zuzanka 7B, 42-440 Podzamcze