Samochody sportowo-użytkowe – bo tak należy tłumaczyć skrót „SUV” – to obecnie najlepiej sprzedające się auta. W ciągu dekady zyskały ogromną popularność na całym świecie i zdominowały rynek. Poniżej podpowiadamy, jakie modele warto kupić – z różnych półek cenowych.
SUV – modny i praktyczny
SUV nie musi być bardzo drogim autem – większość producentów samochodów wprowadziła go do swojej oferty, zauważając ogromne zainteresowanie takimi modelami. Porsche, BMW czy Mercedes-Benz, a także Alfa Romeo czy Volvo to wyższe półki, ale do wyboru są też m.in. Kia, Hyundai czy Dacia, a także Ford, Skoda, Opel czy Peugeot.
Najdroższe są jednak Porsche czy Jaguar. Trudno zatem wybrać tylko kilka modeli z tak bardzo zróżnicowanej oferty, ale zdecydowaliśmy się wyróżnić trzy SUV-y o wyjątkowej urodzie oraz osiągach – m.in. Volvo XC40 oraz Alfa Romeo Stelvio. Zobacz wszystkie modele i wybierz auto na miarę swoich potrzeb.
SUV – luksusowe auto terenowe popularne w USA
SUV-y, luksusowe samochody terenowe, cieszyły się powodzeniem w Stanach Zjednoczonych, ale w Europie są dość młodą kategorią samochodów. Zainteresowanie nimi nastąpiło dopiero na przełomie XX i XXI wieku. Jednak pierwsze SUV-y z obecnie produkowanymi niewiele mają wspólnego. Dziś najbardziej popularne w Europie są SUV-y bazujące na normalnych samochodach klasy kompaktowej lub średniej. Chociaż luksusowe SUVy też mają wzięcie.
Alfa Romeo Stelvio
Alfa Stelvio jest uznawana za jednego z najpiękniejszych SUV-ów w swojej klasie. Niezwykle zgrabny tył, odpowiednie proporcje, tajemniczy i nieco drapieżny design podbijają męskie i damskie serca. Trzeba też przyznać, że Alfa zwraca uwagę swoimi gabarytami – jej główna konkurencja to Mercedesa-Benza GLC, BMW X3 oraz Porsche Macan. W szrankach z tak mocnymi zawodnikami zdecydowanie dobrze sobie radzi.
Alfa Romeo Stelvio świetnie prezentuje się też wewnątrz – sportowy charakter auta widać w niemal każdym szczególe. Deska rozdzielcza, przyciski ryglowania drzwi, piękne zegary – z tego marka jest znana od wielu lat, pokrętło sterujące komputerem oraz wysoka jakość materiałów i wykonania od razu zwracają uwagę.
Najważniejsza jest jednak czysta radość z jazdy. Model wyposażony w benzynowy, turbodoładowany silnik o pojemności 2 l, którego moc maksymalna wynosi 280 KM, pozwala na wiele! Ośmiobiegowa skrzynia automatyczna i napęd na obie osie dodatkowo podnosi komfort jazdy. Stelvio przyspiesza w 5,7 s do 100 km/h – osiągi godne sportowego auta.
Mercedes-Benz GLC
Mniejszy z SUV-ów Mercedesa, czyli propozycja w klasie średniej, to komfort, rozsądek, duży bagażnik, dobre prowadzenie, długa lista opcji wyposażenia i atrakcyjny wygląd. Nie wywołuje takich emocji jak Stelvio czy Macan, ale za to jest wiele konfiguracji silnikowych. Można skonfigurować świetne auto klasy premium. Będzie wtedy naprawdę sporo kosztował, ale ceny zaczynają się od 175 tysięcy złotych. Warto też zwrócić uwagę na GLA.
Toyota CH-R
Wyjątkowa propozycja od Toyoty to model hybrydowy CH-R. Idealny do dżungli miejskiej, bezawaryjny, przestronny, z komfortowym zawieszeniem. Model podstawowy kosztuje 83900 złotych. Jako napęd mamy wolnossący silnik benzynowy o mocy 122 KM dodatkowo wspomagany przez elektryczny, dzięki czemu spalanie jest niskie, ale osiągi też nie powalają. Czy to dobra propozycja? Zależy od oczekiwań i potrzeb.