Supersamochód XX wieku. Dla indywidualistów z zapotrzebowaniem na prestiż i sportowego ducha. Marzenie każdego mężczyzny rozpalające wyobraźnię do białci.


Silnik: benzynowy, rzędowy, 6-cylindrowy, 2995 cm3
Moc: 158 kW (215 KM) przy 5800 obr.
Skrzynia biegów: manualna, 4 biegi
Napęd na tylne koła
Hamulce bębnowe
Wymiary:długość/szerokość/wysokość: 4520/1790/1300 [mm]
Prędkość maksymalna: 260 km/h (uzależniona od przełożenia przekładni tylnego mostu)
Przyśpieszenie: 9,5 s
Zużycie paliwa: 9,5 l

Inne wersje silnikowe o mocy: 193 KM i 240 KM.
Aby zająć miejsce, należało pochylić górną część kierownicy w stronę fotela. Drzwi unoszone do góry i bardzo szerokie progi nie ułatwiały wejścia do auta.
Piękne auto stworzone do sportowych wyczynów. Aby okiełznać jego temperament, należało mieć ponadprzeciętny refleks (nadsterowność -centralne zawieszenie tylnego mostu). Produkowane w latach: 1954-57.  Powstało zaledwie 3258 sztuk. Trudno od niego oderwać wzrok. Był dwa razy droższy od Jaguara XK 140.