Międzynarodowej wystawie samochodów we Frankfurcie (IAA) jak co roku towarzyszą wystawy tematyczne.
W tym roku, jedna z nich była zorganizowana przez AvD-Automobilclub von Deutschland. Wystawa prezentująca „111 lat wyścigów 'klasyków”. Zorganizowana została w Hali 6.1 podczas IAA2015. Na wystawie zaprezentowano klasyki, które brały udział w najsłynniejszych w Niemczech rajdach klasyków – od Międzynarodowego wyścigu Bennetona (Int. Coupe Gordon Bennet) z 1904 roku, aż do obecnie jeszcze organizowanego Wyścigu Bohaterów (AvD Heldentour) samochodów zabytkowych.
Prezentujemy kilka wybranych klasyków, które nadają się ciągle różnych rajdów zabytkowych aut. :)
March 713, 4 cylindry, 1558 cm3, 125 KM przy 8200 obr/min, 5 biegów, 460 kg, 235 km/h. Wyprodukowano tylko 12 sztuk.
Alpine Renault A110, 1798 cm3, 4 cylindry, 175 KM przy 7200 obr/min, 5 biegów, 750 kg, 220 km/h.
Ford Lotus Cortina, 4 cylindry, 1558 cm3, 150 KM przy 6500 obr/min, 850 kg, 4 biegi, 185 km/h. Wyprodukowano w latach 1963-66 2894 sztuk.
Zarp Formel V1300, 1966 rok, 4 cylindry w układzie bokser, 80 KM przy 5800 obr/min, 4 biegi, 340 kg, 180 km/h.
Kamei Golf 1 Gr. 2, 1977 rok, 4 cylindry, 1,6 l, 176 KM przy 6200 obr/min, 5 biegów, 720 kg, 220 km/h.
Triumph 1800, 65 KM, 1730 cm3, rok produkcji 1946.
Riley Big Four Special, 4 cylindry, 2443 cm3, 100 KM przy 4800 obr/min, 145 km/h, 700 kg, wyprodukowano 20 sztuk.
Opel GP, 1913 rok, 4 cylindry, 12 300 cm3, 260 PS przy 2600 obr/min, 228 km/h, wyprodukowano 1 sztukę.
Dodatkowe informacje: https://www.facebook.com/IAAMesse/posts/1028203393866658?__mref=message_bubble
Co wybieracie? Zapraszamy do komentowania.
Jakiego klasyka do 1980 roku warto dopisać do tej listy?
Mariusz Kucharz